torsdag 30 december 2010

Mer ös idag!

Den lille Buddha har ju sovit väldigt mycket sedan han kom hit. Kanske hans sätt att acklimatisera sig, vad vet jag? Idag var det iallafall mer ös på honom!


Det första han gjorde i morse var att kissa på lådan, sen åt han och direkt efter det gick han och bajsade! En sådan exemplarisk kisse...

Gibson har börjat att verkligen undra varför denna lille sudd inte vill träffa honom... Buddha är ju rädd för honom men så jäkla nyfiken... Snart kommer nog Buddha att våga sig fram, han går närmre för varje gång. Min förhoppning är att de blir bästa vänner men det räcker om de accepterar att den andre finns...


På tal om Gibson, detta kort tog jag igår på hans sår... Det blir bättre och bättre även om det ser lite sisådär ut. Det nedersta drän-hålet (nere vid snutten) har läkt ihop, skitbra! Det tar ju tid naturligtvis, de ska ju läka inifrån och ut och de är ju rätt så stora...

6 kommentarer:

Sunna sa...

man bara smälter ju när man ser honom, när vi tog hem Sigrid i somras hade hon aldrig sett en hund,hon fräste och morra och vågade inte gå i närheten av honom. det tog ungefär tre dagar innan allt var ok, nu biter hon i Moses och leker med honom som om de alltid gjort det och han som är så stor leker ju han med men så försiktigt för att inte skada henne, de är så smarta

Fru Venus sa...

De kommer att bli bästa vänner, tro mig, ge det bara lite tid :-) Jag kan knappt titta på Gibsons sår...:-(

Tigris Predikantan sa...

Har de inte slagits än borde det väl bli rätt bra mellan d till sist?
:)

Filimarans Funderingar sa...

Hejsan!! Jag är just nu urdålig på att skriva och kommentera och att läsa inlägg.Jag vet inte vad som hänt mer än att jag är vädogt trött men jag ska bättra mig. har ni fått hem eran fina kisse nu. Stackars, stackars Gibson. Förresten du har ett likadant bord som jag har häpp!!! Ha det gott/ margareta

Rosenvante sa...

Det kommer att fungera tro mig. Jag har tre katter o en hund och just nu en extra. Ines har olika förhållanden med katterna, en busar hon på ett sätt med, en ligger hon tätt med och en håller man sig på avstånd för, inte för hon skulle rivas eller så, men hon vill vara ifred. De lär sig med tiden. Är faktiskt lite avis på er kisse, så mysigt med kattungar som hittar på en massa upptåg hela tiden.
Skönt att Gibson läker som han ska också.

S sa...

Stackars Gibson!
Och söta katten, det är klart de blir vänner. Någon gång när du tittar bort ska du se att de finner varandra!