fredag 17 december 2010

Don´t try this at home...

Jag har haft en matberedare ståendes på tunnan med hundmat. Det är en STOR matberedare med två byttor på. Byttorna är iofs i ett skåp men denna jäkla apparat har jag ställt där för att jag liksom inte har vetat var jag ska göra av den...

Idag hände det som inte är så himmelens skönt... "JAG TAPPADE FANSKAPET PÅ STORTÅN!" Höll nästan på att få en mindre chock alltså, sakramento vad ont det gjorde! Emmy undrade vad sjutton jag höll på med och jag kunde inte ens hitta några ord för det värkte så in i heklefjell... "Jag berättar sen när jag hittar mina ord igen" skrek jag till henne!

Nu har jag gått en lite längre runda med hunden och det gick bra både med tå och hund! Gibson har bara varit ute en gång i natt. Ringde veterinären igår och fick ge honom lite mer i smärtlindring eftersom han inte kunde slappna av riktigt.

Nu när vi kom in så åt han en relativt stor portion med hans vanliga mat blandat med lite "VOV", mumma tycker Gibson! Skönt att han har börjat äta för då ser jag en ljusning i det hela! Nästa steg är att få igång magen oxå... När de får smärtstillande kan de bli väldigt hårda i magen så man får vara observant på detta.

Nu ligger han på den tovade filten. Jag kan verkligen rekomendera er att tova en filt åt era små älsklingar även om det kanske blir lite dyrt. Har de ont i lederna eller behöver extra värme så är det super! Gibson ligger ingen annanstans längre än på denna filt så han älskar den verkligen!

Tack igen alla ni därute... Alla ord värmer ett lite halvtrasigt matte-hjärta!

3 kommentarer:

Rut-Knut-Tjut sa...

Käraste lilla Gibson. Jag hoppas dagen blir bra och att du inte behöver ha så ont.

Bra att du äter, det behöver man.

Mys med matte och krya på dig!

Pinglan sa...

Såg såret på lille vännen. Det var ju inget litet sår med dränaget! Tänk vad ett bett kan göra liksom! Hoppas han är på bättringsvägen. Kissarna hälsar! Kram

Anonym sa...

aj då, det var itne roligt att du inte såg, men om jag byter färg, vilka färger ser du inte på svart botten? Blomman