lördag 27 november 2010

Och så vart jag ensam igen...

Barnet ville idag åka till sin pappa. Med tanke på att hon kom till mig för två veckor och en dag sedan så ska hon ju dit men det blev så himla tomt här i lägenheten... Fastän man kanske egentligen inte säger så mycket till varandra på en hel dag så är det ett sällskap bara att någon sitter i samma rum. Märkligt det där...

Eftersom minusgraderna knackade på dörren idag, plus att barnet kände sig förkyld så har vi faktiskt inte gjort så himla mycket. Allt pyntande (låter som om jag har pyntat stockholmsslott men det handlar om två fönster...) har gjort min kropp helt öm... Detta plus denna jäkla kyla. Igår vid sista rundan så tog jag på mig lite för lite kläder och vad tror ni hände då? KRAMP i hela jäkla kroppen! Tur att man lär sig av sådana misstag...

Jag hoppas att ni alla därute får världens mys-pysigaste första advent. Själv ska jag ta en kopp kaffe plus lite choklad och tända det första ljuset... Mys-pys om något!

8 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Det lät så mysigt nu ska jag ta kaffe med lite choklad och tända ett ljus. Myspys och det riktigt gott.

Fru Venus sa...

Ha en fin kväll vännen, kram!

Shamrock sa...

Ha en mysig första advent i kylan

Osloskånskan sa...

Sån kramp är vidrig!

bakom berget sa...

Jag ska myspysa med hostmedicin och snorpapper.
Host host och attjoo! Hoppas du får en fin första advent! Kram Åsa.

Tantaluran sa...

Första Advent är NÖDVÄNDIGT för själen, så här i vintermörkret!

Anonym sa...

Hej Renée! Här är det vackert väder idag. Skulle vara skönt att gå ut och gå en stund. Men jag har ont i ländryggen plus bakpå vänster lår. Jag skriker nästan rakt ut när jag ska röra mig. Jag har inte tid att ha ont. Vet inte hur jag ska ta mig i badkaret och duscha. Skulle behöva byta gardiner och sätta upp lite Adventspynt. Men tar jag det lugnt ett tag så kanske jag klarar av det en annan dag. Jag hoppas Du mår bra och inte alldeles har snöat inne.
Ha en bra dag och jag skickar många kramar till Dig
Margit(maxelonia)

Anonym sa...

Det blir tomt när de far.