onsdag 3 november 2010

Idag hinner vi inte med några karlar!

Idag händer det grejer! Först ska jag åka till Nässjö och träffa en tjej som heter Pia. Hon har oxå EDS men där hon bor (uppåt Umeå) så är alla läkare helt puckade så hon har inte fått någon hjälp för sin värk. Istället har de velat ta bort medicinen för henne!

Pia har tre barn, man och en hund. Hur menar de att hennes liv ska se ut när hon ligger och gråter för hon har sådan värk? Är det inte bättre att ta lite medicin, även om det råkar vara morfinpreparat, och få vara den mamma och fru hon kan vara? Jag har ju en underbar läkare och jag frågade honom om han möjligtvis kunde hjälpa Pia och se det kunde han!!!

Så idag ska Pia gå till min doktor och ÄNTLIGEN få hjälp med sina smärtor! Tänk att behöva åka genom halva Sverige för att hitta en läkare som är intresserad av EDS och som tycker att det är bättre att man får smärtstillande än att lida! Min doktor anser att man absolut ska ha smärtlindring så man kan leva sitt liv.

"Du ska bara göra ROLIGA grejer Renée!" sägar han!

Så idag får karlarna vänta för jag har annat för mig!

9 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken tur hon har som kommit i kontakt med dig. Och jag håller med, visst måste man absolut få medicin så man kan leva ett så normalt liv som möjligt.
Lycka till!

Cecilia sa...

Så fint att du kunde hjälpa Pia att hitta din läkare som verkar vara ett vandrande underverk!
Hoppas du får en rolig dag!

Agneta sa...

Vilken härlig läkare du har! Skönt med någon som har lite verklighetsförankring.

Fru Venus sa...

Du är en underbar vän och du har en underbar läkare! Hoppas allt går bra! Men, hinner du inte med karlarna i kväll? ;-)

Pinglan sa...

Men vad härligt att man kan be om att få en annan läkare ändå! kram

bakom berget sa...

Vilken tur hon har, som har hittat dig! Visst är det väl konstigt, att det inte erbjuds samma vård för samma sjukdom, när det ändå är inom Sverige. Hoppas din vän ska få må lite bättre nu.
Kram Åsa.

Kicki & Jörgen sa...

Underbart Renee! Tänk om alla kunde få ha en sån underbar läkare som kan sin sak.....! Ja jag känner ju till en del om Pia och lider verkligen med henne...
Om jag har tur kanske jag kan få bättre smärtlindring utskrivet på måndag av överläkaren och proffessorn (smärtläkare) - har skrivit ett inlägg om min pissdag.... det är bara en bråkdel av den men man kan inte skriva allt. Kram

Anonym sa...

Men stackars människa!! Och som sagt, vilken tur hon har haft ändå!! Tack och lov för vettiga läkare och internet ;))

Madeleineslife sa...

Jag är så glad att hon äntligen får hjälp! Får se om hon sen kan gå dit jag går sen? Det är lite närmare i alla fall.

Ensamma är vi svaga, vi är mycket starkare tillsammans. Vilket är viktigt i dessa sammanhang!
Kramis till dej!