onsdag 27 oktober 2010

Ta bort mig från mig själv, tack!!!

Denna dagen kommer att hamna i historien som den typ värsta på mannaminne! Har haft ont i foten som fasen hela dagen men det är ju ingenting mot att ha en sjukdom som gör att man tappar saker eller?

JAG TAPPADE EN KOPP KAFFE ÖVER MIN DATOR IDAG!!!

Förbannade mig! VARFÖR? Någon tycker kanske att jag behöver mer utgifter, vad vet jag? Nu har jag suttit i telefon hur länge som helst med försäkringsbolaget... Tack gode gud att jag har drulle-försäkring!

Sedan har jag nu lärt mig att om man råkar hälla något på sin laptop så ska man inte torka bort det som jag gjorde, man ska VÄNDA DATORN UPPÅNER för annars rinner kaffet ner i själva hjärtat på datorn och sabbar hela skiten!!!

Och så ska man på föräldramöte oxå... Kan jag inte bara få lägga mig i ett hörn och gråta istället?

16 kommentarer:

Cecilia sa...

Usch! Det är själva skräcken! Och så föräldramöte upp på det...stackars du, dålig dag!

bakom berget sa...

Men stackars dig! Det där var ju lite väl, oturligt. Tur att du hade försäkringen i alla fall.
Hoppas det fixar sig till det bästa.
Stor varm kram till dig!
Åsa.

tankar från mitt fönster sa...

Det är en sån där dag, hoppas på bättre morgondag för dig!
kramar

Pia sa...

Ja-a! Säg det! varför kan man inte iblend bara ställa sig i ett hörn och lipa hjärta ur sig? Är det inte någon "klok" som sagt att motgångar förädlar människan? Skulle gärna vilja träffa den kyfusen!¨

Hoppas solen skiner in i din själ i morgon!

En stor tröste kram från mig!

Osloskånskan sa...

Men godeguden!?!

Anonym sa...

Drulleförsäkring är bra! Har ju själv fått en ljuskrona på min dator!
Men så tråkigt att du har haft en dålig dag! För idag efter städningen tycker jag att min dag för en gångs skull är rätt ok.
Vi hoppas på en bättre dag imorgon!
Hulda

Anonym sa...

Låter inte roligt alls. Mina sjukdomar gör att jag också tappar saker. De bara ramlar ur mina händer.
Kram Kram till Dig
Margit(maxelonia)

Malla sa...

Nämen neeeej vilket elände :(
Hoppas försäkringen täcker det!
Kram

Kaffe och Mazarin sa...

Jisses vilken otur!!!!:(
Kramiz på dej!!!

Lisa lagom sa...

En klen tröst, men det blir nog en bättre dag imorgon!

Pinglan sa...

Nääääj!!! Var det den lilla eller den stora datorn?

En häxa på Vift sa...

vissa dagar så går allt bara åt skogen. :(
Men har du tur kan datorn överleva, låt den torka ordentligt i flera dagar innan du provar att starta upp den igen.
Dottern hällde ett helt glas coca-cola över sin laptop men den överlevde.

Karamellen sa...

Men vilken onödig utgift, det där har hänt mig med, fast då var det hunden som välte muggen, när han klättrade upp på skrivbordet :)
dessutom var det sonens tangentbord, som naturligtvis stendog..

Han blev arg :)Mia

Bra med drulleförsäkring såna gånger:) hälsningar

messan sa...

Nämen....tänk så fel det kan bli ibland. En kollega till mig tappade ett helt vattenglas över datorn och den hängde på tork i ett dygn....sen gick den igång igen. Skönt att du har en bra kommunikation med f-bolaget.

Drulle försäkring är bra att ha:)
Kram

Sunna sa...

se det positiva istället, du får en ny fräsch dator, det brukar vara god fika på föräldramöten, det kanske sitter någon snygg pappa mitt emot du kan vila ögonen på, lugn det ordnar sig

Madeleineslife sa...

Höll på göra samma sak själv här för några dagar sen! Men istället höll jag på att få brännskador på hela kroppen!! Men byxorna & mgonrocken räddade mig ifrån det.. Så det vart lite fläckvis städning..

Har tänkt tanken några gånger, ja man är ju som man är med EDS.. Dricker ofta något vid datorn... Det är inte min dator som jag har nu heller.. :S

Skönt att du hade en försäkring! För den utgiften kan man vara utan!!

Kramis