lördag 23 oktober 2010

Svettas lite...

ja, faktiskt... Här sitter jag och väntar på att min mor och far ska hämta mig vid 9:10. Sen har jag till klockan 10:00 på mig att fixa mitt bord. Just nu skullle jag lätt kunna skita i det för jag tror ändå att ingen handlar men klart att jag ska ställa upp! Tror att det kommer att lossna när jag väl är där uppe.

Igår satte jag in pengar på "katt-mamma" Monicas konto. Två tusen i tingningsavgift, resten (4500) betalas vid leverans. En ragdoll kostar 6500 alltså. Låter mycket kanske men det beror ju på hur man tänker. Denna kisse är avlad för att vara inomhus för det första. För det andra så kommer den ju att skänka mig och Emmy glädje i massor av år!

Jag själv hade velat ha en hund (jag är en hundmänniska nämligen) men jag måste erkänna att det inte fungerar... Jag kan inte springa ut med den varenda gång den är kissenödig... Emmy vill inte ha en hund, hon vill ha en kisse och då får det bli så. Huvudsaken är att jag skaffade mig ett djur som kan trösta mig den dagen som Gibson inte finns längre...

Nu ska jag försöka koncentrera mig på min dag... (Jag tar kort på det jag har gjort när jag har lagt upp det på bordet. Ni får se det i nästa inlägg alltså!)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Tänk...jag tänkte på dig när jag vaknade i morse och det med anledning av att du ska iväg nu på hantverksmässan.
Lycka till än en gång.
Det ska bli spännande att se bilder sen.

Vet att Ragdoll är lite dyra, men det är underbara katter vad jag förstår och som du säger trivs bäst inomhus...jag har en bekant som har just en sån katt. Gôrgo...katten alltså.
Kram

Fru Venus sa...

Bästa bästisen S har en Ragdoll, Ragnar :-) hon gav 1000 € för den (10.000 sek) men han är helt ljuvlig, och så lättskött! Lycka till idag, kram!

S sa...

Å vilket bra beslut att skaffa sällskap. Jag tycker du gör helt rätt, även om det är en katt! *s*

Ha en fin lördag!
Kram

Linn sa...

hej:D funkar buddha till avel eller utställning sen också? för annars tycker jag nog att du betalat 500kr i överpris...

messan sa...

En kisse går ju lika bra som en hund. Jag är också en hundmänniska men som sagt det är mer passande med hund.
Ha en fin dag nu!
kramar

Pinglan sa...

Det kommer gå så bra syrran!!

The Willow Fairy sa...

Det är normalt pris för en raskatt. Våra små tigrar kostade ungefär sama. Är det bara en bra uppfördare som avlar mot friska djur så tycker jag det är väl spenderade pengar. Som du säger - det är många års glädje man får.