lördag 23 oktober 2010

Nu är det äntligen överstökat!

Hej alla mina kära vänner! Jag klarade av denna mässa med bravur måste jag säga! Jag fick stå utanför själva stora salen med tre andra utställare men det gjorde absolut ingenting för jag sålde en hel del iallafall. Brevid mig stod en kvinna som har haft ett krukmakeri. Numera har hon sålt själva krukmakeriet men hon har ju saker kvar än som hon sålde ut för halva priset. Här är det jag köpte, en lampa för 150:

Här har ni då mitt bord:

Mina mössor som jag sålde nästan allihopa:

Sjalar var det däremot ingen som var intresserad av...

Inte väskorna heller tyvärr...

Detta är en hög med raggsockar och dessa gick åt som smör i solsken!

Jag hade en himla bra dag. Dock tycker jag att det var alldeles för få Annebergare som orkade gå dit! En del sålde jättedåligt, en del hyfsat och en del riktigt bra. Hon med keramiken sålde mycket, kanske tack vare reducerat pris... Jag hade ju tur som stod brevid för då såg de ju mig oxå!

Nu känner jag att jag kan slappna av och nästa sak jag stickar kommer nog att vara till mig själv. Trött är jag som fasen men det visste jag ju för så blir det efteråt helt enkelt... Så mycket folk som jag har pratat med idag, jag har nästan kramp i käften! Sen är det trevligt när man får prata om lite annat, oftast frågar ju folk om min sjukdom och ibland blir jag så trött på det. Jag vill bara få vara JAG ibland och det fick jag idag.

12 kommentarer:

Anta sa...

Vad roligt att du haft en trevlig dag och att du fått en del sålt, det var väl det jag visste. Ha det så gott Kramisar

Fru Purjo sa...

Så himla roligt att det gick bra och att du fick sålt :-)

Å va möe du har stickat....tänker på mina egna stickförsök som jag jobbar på i det oääääändliga ;-)

Unknown sa...

Men så mycket du har stickat! Så fantastiskt fina saker. Åh, vad roligt att du fick sälja. Konstigt att man inte var intresserade av dina sjalar, dom ser så fina ut.
Grattis till en bra dag! Där ser du...tur att vi sa att du skulle ge dig iväg :-)
Ha nu en skön och lat lördagkväll.
Kram

Madeleineslife sa...

Duktig du är som gjorde det!!
Är stolt över dej! Vad mycket du hade.. Jag kan tänka mig att det går åt sockar & mössor nu när vintern knackar på.. Konstigt att ingen var intressesad av sjalarna?.. Jag älskar sjalar, dom lindrar smärtan så skönt.

Så söt kissen är!!!
Förstår att du har en lycklig dotter.. Kan vara klokt att skaffa en nytt djur innan det är dax för Gibsn att lämna denna plats. Också att du ändå skaffar en katt isället för hund, ja är oxå mer för hundar.. Men nu när jag har 2 katter som är hur underbarar som helst ångar jag mig inte!

Har inte träffat en ragdoll men har hört av andra som har dom att dom ska vara speciella.. Men i & för sig är alla individer det..

Kramis

Monica sa...

Vad roligt att det gick så bra!!! Nu får du allt vila dig. Önskar dig en skön lördagkväll.Kram,

Fru Venus sa...

Vad skönt att du fick vara "stickiga" du ;-) kvällskram!

Shamrock sa...

Vad kul att det gick bra och lyktan var jättefin. Då vet du att du ska satsa på mössor och sockar till nästa gång. Men vantar då? Var det ingen som ville ha vantar?

EDSmamman sa...

Jag tycker du hade huuur fina saker som helst å sälja, jag skulle lätt ha köpt flera schalar av dig, kanske kan göra det så här över bloggen. Nån i rött! Vad tar du för dom, maila mig om du är intresserad. Jag har liksom inte kommit dit i min stickning. Jag har fullt sjå med att fatta mönstret till jordgubbsmössan,.... suck!

Du var iaf sjukt duktig som stod sådär en hel dag och kämpade. Det är ju så jobbigt med allt ljud ,alla människor, alla nya intryck osv....

tankar från mitt fönster sa...

Toppen att det var så roligt och att du sålde lså bra! Jag förstår att du blev trött och måste vila efteråt, men det är som du säger skönt att slippa prata om sin sjukdom. Jag tar tillmig vad som gick mest att sälja inför vår stickbasar i kyrkan. Vi har ju två månader på oss och raggsockar låg ju bäst till och mössor förstås.
Ha en skön och vilsam söndag!
kramar

Sunna sa...

Grattis till en lyckad dag och ett underbart köp av kissen

miaring sa...

Grattis till en lyckad marknad!

Madlar sa...

Vilken härlig dag, nu får du lova att vila ikapp <3