lördag 9 oktober 2010

Nu svär jag en ramsa igen...

På måndag börjar älgjakten... Tanken var väl att försöka ge sig ut i skogen helgen innan för att inte bli skjuten av dessa jägare. Kan jag gå i skogen??? NÄ... (Inte så bra iallafall med en förkylning...)

När den första älgjakts-veckan är över, vågar man ge sig ut i skogen då en vardag? Finns svampen kvar eller har det frusit eller blivit nedtrampad av jaktlaget?

Är jag negativ idag? Svar: JA! Känner mig lika vissen som höstlöven utanför... Förlåt.... Ni är så snälla och skriver så himla gulliga kommentarer och jag gnäller som värsta gnällspik... Hoppas NI ALLA mår bra och har en riktigt rolig lördag, det är ni värda ALLIHOPA!!!

7 kommentarer:

Madlar sa...

En gång i tiden, när livet var extra tungt, var promenader i skogen det som gav mig ro i själen. Ensamhet utan att vara helt ensam....sällskap av fågelsång, trädens rörelse i vinden, rinnande vatten....jag saknar de meditativa vandringarna så att det värker i mig.

S sa...

På måndag? Men... ? Har det inte varit älgjakt i flera veckor redan?

Unknown sa...

Gnäll på du...det tål vi :-)
Vet att vissa höstar så har man kunnat plocka trattisar långt in i november. Vi kan ju hoppas att det blir en lång, mild höst.
Krya på dig.
Kram

Vanja G sa...

Veckodagarna bör du nog kunna få gå ifred i skogen, det är helgerna som är värre. Möjligen kan du råka ut för någon skjutglad övermogen pensionär utan syn eller hörsel som lyckats undkomma att få sin vapenlicens indragen, men vi får hoppas att risken är liten ;) Krya på dig!

En häxa på Vift sa...

man får gnälla. :)
Krya på dig nu
Kram

Malla sa...

vi hade tänkt fara på lite hajk för ngn vecka sen men insåg att mitt i älgjakten är det ingen bra ide!
men det är rätt varmt fortfarande så hoppas svampen finns kvar ett tag till :)
Krya på dig!

Filimarans Funderingar sa...

Det går över gnälligheten alltså. Gnäll på så känns det bättre sen. Kram.