lördag 9 oktober 2010

Dagens färg: snorgrönt!

Ja ni fattar läget va? Här vaknar man med en näsa som är sprängfylld med grön-gult äckligt plus att försöka sjunga en morgonpsalm är kört...

Man skyndar ut i köket, trycker genast igång vattenkokaren för att få hett the-vatten som kan lösa upp skiten i halsen. Tar en stor sup av barnets hostmedicin och pumpar näsan full med spray så man nästan spyr när det rinner ner i halsen, usch!Alvedon är ju ett måste oxå...

Idag ska vi ju åka och hälsa på en f.d. jobbarkompis till mig, fasen oxå... Jag får väl ta på mig munskydd... Saken är ju den att detta möte har skjutits upp hur länge som helst och nu SKA vi liksom åka och därmed BASTA! Jag får väl andas någon annanstans så jag inte smittar... Snoret kan väl ta en paus i ett par timmar eller är det för mycket begärt?

2 kommentarer:

bakom berget sa...

Jobbigt läge du! Hoppas du kryar på dig fort!
Ha en trevlig helg!
Ha det! Kram Åsa.

Agneta sa...

Usch! Se för sjutton till att krya på dig! ;-)