lördag 30 oktober 2010

Hår...

Funderar lite bara... Jag har haft hund i över 13 år. Hunden tappar ju rätt mycket hår, både långa och korta. Nu undrar jag hur många hårstrån som har kommit in i min kropp utan att jag vet det?

Idag fick jag ont i vänster stortå, så där så det sticks så man håller på att få ett bryt! Kunde inte gå ordentligt utan fick hålla upp stortån från golvet! Genast får jag för mig att det är ett hundhår som fastnat... Det har hänt förr och det gör vansinnigt ont! Nu hittade jag inget hårstrå men man vet ju inte om det finns något inuti...

Har hört om frisörer som har fått operera bort hårstrån som kapslat in sig i kroppen, hu så hemkst. Men med tanke på att man har hår överallt, i maten, i sängen, säkerligen även i öronen, så skulle jag inte bli förvånad om jag helt plötsligt fick konstiga symtom... Eller det är kanske därför håren på benen blivit fler?

(Det kan ju aldrig bero på åldern iallafall...)

7 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

*s*
du är ju rolig du

Vanja G sa...

Det är när man sätter sig på förstutrappen tillsammans med katten och hostar upp hårbollar som man kan börja fundera. Kram :)

pia sa...

ja fy tusan vad ont det gör att få in ett hårstrå i foten!!! fattar inte hur dom kan köra in sig så förbaskat långt in heller!!!

bakom berget sa...

Ha ha ha...Jag har hundar som inte hårar. Då borde jag inte ha så mycket hår på benen...Stämmer inte alls.
Jag har oxå fått hår som krupit in i fötterna. Fasen va det gör ont! Kolla med ett förstoringsglas, eller be nån annan att göra det. Lycka till! Kram.

Fru Venus sa...

Absolut inte åldern! Det är pga mina kissor som jag har så ludna ben och en karbus mellan, ja, du vet. Jag fixar en annons åt dig när som helst! Imorgon? ;-)

Anonym sa...

Jag har haft hundar och katter men inte tänkt på att man kan få i sig håren från dessa. Men jag tror inte det är så farligt. Jag hade massor av hår på mina ben när jag var yngre. Men nu när jag blivit äldre så har det försvunnit av någon anledning. Det är väl naturens gång.
Ha en skön Söndag.
Kram
Margit(maxelonia)

Anonym sa...

Sånt vill vi inte tänka på.