onsdag 13 oktober 2010

Funderingar inför vintern...

Denna morgonen var kall... Så kall så jag faktiskt hade termobyxor på mig för första gången! 3 minusgrader var det visst tidigt i morse... I brevlådan låg julkatalogen från Jotex... Fler och fler tecken på att det sakta men säkert snart kommer att vara vitt ute...

Jag tycker att alla årstider har sin tjusning men sedan jag blev sittandes i el-rullen när jag går med hunden så har jag lite börjat avsky vintern... Förra vintern kunde jag inte "gå" ut alla dagar. Snövallarna gjorde att jag inte kunde köra med rullen... Sedan har vi detta med kylan... När man sitter ner så blir man mycket kallare än när man rör på sig. Alltså får man klä på sig som värsta rymd-gubbe!

Ni som läser som sitter i rullstol när ni är utomhus, vad har ni för kläder? Fryser ni?

Knäna och händerna är väl det som fryser mest... Jag ska faktiskt sticka knä-värmare när jag har stickat färdigt till mässan. Har tänkt ut ett mönster som jag tror blir rätt bra. Ska sticka i raggsocksgarn så det både blir varmt och slitstarkt!

Idag tror jag det var sista dagen för er att vara med i min utlottning (vilket minne jag har va?)! Skynda för bövelen!

12 kommentarer:

S sa...

Jag minns att jag ofta frös om knänen när jag hade häst och avr ute i kylan och red. Jag hade ofta benvärmare över knänen under termobyxorna! ;)

Tävling säger du, det ska jag kika på!
Kram

Angelica sa...

Åhhhh du är ju bara för underbar!!!! Jag satt och läste igenom dina andra inlägg och jag skrattade gott åt att du ska "hitta" en man! Jag hittade min genom vänner och det funkar alldeles för bra :D Kanske det hade varit toppen om jag varit lite defekt jag med - så hade det inte blivit så många barn *skrattar*!!! Du är ju så underbart härlig och gullig på alla sätt, du väääänta bara, leta inte, HAN kommer alldeles säkert hitta dig!

Vad jag äääälskar vintern, men det är så klart annorlunda om man kan röra sig obehindrat... Men jag håller tummarna att du får en ganska snöfattig vinter! Men du, behöver du alltid ha rullstolen? Jag menar för alltid eller kan du bli bättre? Låter mysigt med allt ditt stickande och du skulle kunna använda riktigt långa benvärmare också. Jag har handlat sådana till barnen och det var bara ett tips jag kom på precis!

Ha en ljuvlig onsdag, raring, snart är det jul och då ska man myyyysa massor !

Kraaaaaaaaaaaaaam!

bokhyllan sa...

Knävärmare verkar smart!

Gafflan sa...

Jag kan inte ge råd tycker det är svårt att klä mig själv när det är kallt.

Filimarans Funderingar sa...

Ja nu börjar den närma sig mer och mer, kylan alltså. Ha det gott och se till att hålla dig varm.

Malla sa...

Förra året var verkligne inte kul med all den snön! Det var vår första vinter i huset och vi skottade och skottade och skottade....LESS var jag!

Madlar sa...

När det är skitkallt har dottern åkpåse, lågt skuren som slutar i midjehöjd. Annars siden långkalsonger (Siden Selma) som inte korvar sig under byxorna o ger mer värme än bomullsfillingar. Innanför kängorna blir det ullstrumpor o ibland värmepåsar (såna som "bryts" o alstrar värme)

Fru Venus sa...

Det där har jag aldrig tänkt på... fryser aldrig och har t-shirt på mig året om... Ser att jag missat nåt medan jag surat här hemma!? KRAM

Tina sa...

Hej vännen.
Åh, jag förstår vad du menar!! Jag sitter inte i rullstol men förra vintern va det svårt tom för oss som kan gå & då undrade jag OFTA..
- hur klarar sig de handikappade & de äldre??
Utanför mitt jobb skedde en olycka med en lastbil som backade på en 80 årig farbror som förbrilt försökte komma undan, men snävallarna va så höga så han lyckades inte komma upp på trotoaren!!!
Först DÅ började kommunen fatta att det går inte att snåla in på skottningarna. konstigt att det ska krävas sånt tragiskt för att det ska hända nått.
Jag hoppas att denna vintern blir mer anpassad för alla som vill gå ut. Det är diskriminering på hög nivå annars!!

Hoppas du hittar rätt plagg så du slipper frysa. jag har en kund som sitter i rullstol & hon pratar ofta om sina ull plagg. Hon hade oxå köpt en ull filt som hon lade på benen..kanske det kan vara nått för dig oxå?!

Varm kram till dig fina vän!!

Snäckskalsdalen. sa...

Kan tänka mig att det blir urkallt när man inte kan röra sig, huuuh.....det märks inne också tycker jag. Rör man sig blir det hur varmt som helst, men när man sitter still kan det vara riktigt kyligt inne.
Hur går det med dejtingen på nätet......? Jag tycker det är ett sätt i tiden att träffa en vän, jag är för det och känner flera som verkligen hittat rätt! Dejta på du! Jag håller tummarna!
Kramar

Tantaluran sa...

Du kan ju dessutom fodra knävärmarna med något skönt tyg så blir det ännu varmare!

Anonym sa...

En vinter som den förra måste vara alltför krånglig och kall.