måndag 13 september 2010

Jag stickar lite oxå!

Jag har faktiskt varit lite duktig oxå och inte bara legat på latsidan. Även om kroppen mår pest så brukar jag ligga ner och sticka lite. Min halsduk i svenskull (entrådigt) är färdig. Dock har jag inte blockat den än så den vill gärna krulla ihop sig en aning.

Den är vacker men ack så svårt det var att sticka i detta garn. Det var liksom lite struktur på garnet så det var inte följsamt för fem öre... Nu är den iallafall färdig, känns skönt!

Direkt måste man ju börja med något nytt. Det blev en alldeles vanlig trekants-sjal i ett garn som jag har skickat efter från Turkiet. Gillar färgen stenhårt! Den är som en riktig höstdag, mest tänker jag på riktigt röda lönn-löv...

Denna dagen är regnig och grå. Ja, ja... Inget att göra åt... Nåt som jag däremot MÅSTE göra nåt åt är avsaknaden av frukt och mjölk i kylen. Det blir alltså en tripp till staden idag!

8 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Vilket fint mönster det är på din gråa sjal :) Och jag håller med, verkligen en riktig höstfärg på det garnet.

En häxa på Vift sa...

vilken fin halsduk. Ser hur skön ut som helst jue, lär värma gott i vinter. :)

Pinglan sa...

Den orangea färgen var ju helt underbar!!

Sunna sa...

Vad duktig du varit, fått massor gjort och fint också

Unknown sa...

Så fiiina sjalar ~~~

Och det låter allt lite småmysigt ändå, när du kan ligga ner och sticka lite, trots att måendet är som det är ♥

Vero sa...

Vilket härligt orange garn.

Idag ska jag slöa har jag tänkt mig, men kanske en liten promenad i regnet för att inte somna allt för tidigt.

tankar från mitt fönster sa...

Ligga ned och sticka½ *fniss* Det måste jag pröva med tanke på att jag inte ska sitta för mycket. Det är så avkopplande att sticka.
Ha en skön kväll
kram

Tigris Predikantan sa...

Fint! Kommer du ihåg vad det ICE-garnet hette om jag skulle vilja beställa? Ser fint ut!
:)