fredag 13 augusti 2010

Min onda fot...

Jodå, än finns det nog hopp! Dock är det en inflammation i hela foten plus att det har lossnat muskeltrådar från hälsenan så jag får INTE stretcha (vilket jag har gjort, fy mig!) den och helst använda skor med lite klack för att avlasta hälen... Doktorn trodde att om jag skötte mig så skulle nog detta gå över om 6 veckor. Hon skrev ut diclofenac som jag ska ta 3 gånger om dagen tills vidare...

När jag kom hem så bröt det värsta åskovädret på länge ut över samhället. Jag stod och pratade med Anette och K och det kom världens blixt inte så många meter från oss! Slängde mig om ryggen på Anette i ren rädsla! Stackarn, bli alldeles överfallen... Sen höll detta oväder på i lite mer än en timme och det blixtrade runt om. Jag tog en filt över huvudet och la mig i soffan så jag slapp se eländet. Det mullrar fortfarande långt bort men nu skiner solen här iallafall!

14 kommentarer:

Pinglan sa...

Åh fy fasen. Men det är ju inte konstigt egentligen då du ansträngde fötterna jävligt mycket under resan i USA!

messan sa...

Nu blir jag avvis på dig....ja, inte på din stackars onda fot....utan på åskan. Här är så varmt och kvalmigt så det skulle behövas lite blixtar och muller just nu.

Roligt att ha det som mål att åka dit igen om ett par år. Det är nog enklare att resa utan stolen men samtidigt tycker jag att man ska kunna ha och bli behandlad på ett proffsigt sätt.Tyvärr har inte alla samma människosyn...
Ha en fin kväll!
Kramar

Osloskånskan sa...

Diklofenac är ilkset på magen, ta den med mat! God bedring!

Tigris Predikantan sa...

Krya-på-dig-tankar!

bakom berget sa...

Nu får du vara försiktig! Inte dansa...inte hoppa rep..inte usch va jobbigt det lät!
Nej det blir soffläge ikväll. Man är ju helt slut, av denna värmen. Nu är men ju inte van, så som man var under värmeböljan på semestern. Ha det så bra där i din soffa i kväll.
Kramar från Åsa.

Fru Venus sa...

Sa jag inte att det va det!! Nu ska du ta det lugnt vännen, jag vet vad jag pratar om :-/ KRAM

miaring sa...

Skoja inte med din hälsena, gör som den säger, lyd dess minsta vink ! Min kompis hoppar runt , opererad och gipsad för att han trodde att han var smartare än sin hälsena. Kram Mia

Selma sa...

Stackare som är rädd för åska. Jag gillar åska. Det är inte klokt men det gör jag.

Monica sa...

Här kommer en krya på dig tanke.....den kommer via Cyberrymden.....känner du....*fniss*
Önskar dig en bra Helg! Kram från mig.

Hanneles bok-paradis sa...

trist att ha besvär med fötter

Reidun sa...

Härligt när det åskar! Då kommer det in nya vindar/väder.
Jag är nog åxå knäpp: gillar åska.
Ta det lugnt med dina fötter. Allt (nästan) går över!

Marie-Louise sa...

Lät inget vidare med foten, måste göra fasligt ont. Krya på dig och ta hand om din fot nu :)

tankar från mitt fönster sa...

Hej vännen!
Läste dina inlägg bakifrån, det sista först. Usch vad tråkigt du haft med foten. Det blir lätt inflammation då du går för mycket. Ta det lugnt, sticka, vila och ät medicinen.
Krya på-kramar

Madeleineslife sa...

Jobbigt för dej!!
Tur att du har elrullen så du kan ta dig ut med Gibson!

Ta väl hand om dig nu & lyssna på läkaren ;0)

Kramis