torsdag 12 augusti 2010

Min lilla fot och jag!

Min högra onda fot är fortfarande ond... Det lät knasigt..? Iallafall så ska foten och jag till doktorn imorgon och då får vi väl se om det är sendrag eller mjältbrand det handlar om... Själv tror jag inte att det är nåt fel alls mer än att det är fel på HELA mig genom min sjukdom. Skit samma... Bara jag får veta att inget är trasigt så...


Min lilla fot och jag var på möte nu i eftermiddags. Det var Annebergshus styrelse som bjudit in migrationsverket plus vi boende för allmänt kackel om vad som är bra och inte bra. Mest kacklas det ju naturligtvis om det som inte är bra men denna gången gick allt väldigt lugnt tillväga, förutom att vi blev attackerade av en getingsvärm... Getingarna var allt mer aggresiva än vad vi var! Mötet hölls i Pilabo parken, en alldeles underbar folketspark som borde användas mycket mer än vad den gör.


Förutom att en del människor är alldeles bakom flötet (Nämner inga namn men det finns bland annat en som tror att utlänningar är grottmänniskor!) så sas det mycket bra saker och nu bestämde vi att vi ska göra det som vi ville göra från ALLRA FÖRSTA BÖRJAN nämligen ha lite regler uppskrivna så migrationsverket kan berätta för alla hur det fungerar just här.

Efteråt var det trubadurafton men vi tog bara gratis-fikat och sedan gick vi hem.

5 kommentarer:

miaring sa...

Sverige när det fungerar som bäst(på riktigt, alltså); man träffas och diskuterar saker och ting. Det är endast genom att mötas som man kan träffas, sedan får man alltid räkna med stollar, på bägge sidor. Hoppas att du får brabesked imorgon, mjältbrand är inte att leka med, speciellt inte om det satt sig i foten, hahaha.
Kram Mia

Osloskånskan sa...

Sköna skor du ser ut att ha!

Sunna sa...

inte att förakta med gratis fika, kan vara en bra ide med regler

Fru Venus sa...

Hoppas det funkar bättre nu, efter mötet. Du ska absolut visa upp din fot. Jag gick med inflammation i min ena fot i åtta veckor bara för att jag gått lite snett då jag hade som värst "arselvärk" :-/ Kram på dig!

Anonym sa...

Vilken spännande och underbar semesterresa Du har haft! Mycket att minnas… Grattis till Gipson i efterskott! Jag hoppas att allt ordnar sig med Din fot! Ibland blir det en sådan otur med hastiga rörelser, känner till problemen. Ha det gött! Kramar