onsdag 4 augusti 2010

Hemma...

Jag har inte fattat det än men nu sitter jag iallafall här med hunden bakom min stol och bloggar. För ett dygn sen ungefär var jag på andra sidan jordklotet... Dessa veckor har rusat iväg och det känns ibland som om jag har drömt alltihop...

Att komma hem innebär dock ingen lugn och ro direkt... Väskorna är fulla med både ditt och datt som ska tas om hand. Tvätt i massor! Sovenirer i massor! Krämer, kablar, schampo, pass och alla jäkla papper som finns i min handväska. Hallen ser ut som ett sjöslag! Soffan är full med kassar och på golvet står tvätten som ska in i garderoben... Jag tror jag tar semester ikväll och tar nya tag imorgon...

13 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket oflyt ni hade på hemresan....hur kan det bli så.....jobbigt. Fast man glömmer det snart och sen skrattar man åt det, det är ju det som är lite äventyr. Hoppas du får ordnat upp alla packningar och kan njuta av dina bilder och minnen. Det måste ändå ha varit fantastiskt härligt!
Agneta kramar

Madlar sa...

Låter som en bra ide, gå o lägg dig o ta itu med högarna imorgon.

Gafflan sa...

Välkommen hem!
Skit i all tvätt och allt annat och vila.
Kramar.

Fru Venus sa...

Det gör du helt rätt i! :-)

Kaffe och Mazarin sa...

Välkommen hem!!!!Kramiz...:)

Tina sa...

Välkommen hem söta du!!!
Jag har läst det du skrivit & ni har haft det tufft mellan varven, men skönt att du ändå haft det bra!
Jag kan förstå att allt känns nästan lite overkligt..ena stunden andra sidan jorden..nästa sitter man hemma i "stugan"..allt är som vanligt..förutom all tvätt mm som du beskrev.

Du gör helt rätt i att ta semester & ta tag i allt imorron.

Hur mår du annars??

Du är så fin!! Hoppas att du vet det!! Tack söta du för din hälsning! Den värmde mig så gott:=)

Jag brukar oxå använda min pendel, men i detta fall va det kört..fniss.. men inatt kommer jag ÄNTLIGEN kunna sova gott =)

Va rädd om dig & vila dig mycket!!
varm kram din vän Tina

Unknown sa...

Välkommen hem! kram

bakom berget sa...

Men kära nån, ett sånt äventyr bara med flygresan. Tänk att det ska behöva vara så krångligt va! Men nu är du ju i allafall hemma. Blev Gibson sjövild när han fick se dig eller? Mina hundar kan bli tokiga och nästan golva mig, om jag har varit borta ett par dagar bara.
Det har varit skitkul att få följa dig via bloggen när du varit i USA. Helhäftigt! Tack för det. Hoppas att det är skönt att vara hemma igen. Det brukar ju vara sååå skönt, att få sova i sin egen säng igen, efter en resa.
Kram på dig så länge! Åsa.

Anta sa...

Vad skönt att veta att ni kommit hem välbehållna, jag tycker du gott kan ta semester i kväll, Gibson blev väl överlycklig när ni hämtade hem honom förstår jag, han har väl saknat sin matte. Förstår att du tror att du har drömt din resa tyvärr så flyger ju veckorna i väg speciellt när man är borta och har det härligt. Sköt om dej, Kramisar

Selma sa...

Man ska hinna vara lite jet-laggad också.

Baronessan sa...

Nu har jag läst på om din härliga resa. Men usch vilket strul. Men ni kom ju hem till slut i alla fall. Välkommen hem!

Tina sa...

Hej vännen!
Tack så jätte mycket för att du kom in & röstade på mina nya ögon =) Betyder mycket♥

Usch!! Ja, fy för de där "smällarna" som kommer som ett brev på posten efter en rolig ute tid =(
Vila mycket & fokusera på annat..inte alltid så lätt..jag vet, men ibland kan det hjälpa åtmindstånde för en stund!♥

Jag ska jobba i eftermiddag, så nu efter en stunds plockande..jagande av dammråttorna mm, bär det av in i duschen. Är lite trött idag..har inte sovit så bra denna vecka, men det beror nog på omställningen från ledig till jobba!

Va nu rädd om dig & ta hand om dig & din kropp!
En läkande kram sänder jag här: KRAM Tina

Marie-Louise sa...

Välkommen hem.

Ja visst är det en märklig känsla det där, en dagen är man lång hemifrån och andra dagen sitter man där hemma igen mitt i vardagen...