tisdag 1 juni 2010

Hur grått kan det bli?

Himmlen är grå, det är kallt som fasen och det är första juni... Vad är detta? Man blir ju helt grå invärtes till slut om det ska hålla på så här!

Jag har inte gjort nåt direkt idag mer än att jag har lekt arbetsledare medans hemtjänsten har städat. Tvättat hunden i rumpan har jag oxå gjort. Han måste ju se lite anständig ut där bak när han ska analyseras där klockan två... Tur att han inte vet vad som ska hända än, Gibson är vansinnigt rädd för veterinären och då speciellt för det extremt farliga bordet som man måste upp på. Varenda besök är en plåga både för Gibson och för mig. Jag återkommer med en rapport om hur detta gick senare!

Det stackars barnet är sjuk idag och har feber. Hon får följa med till veterinären idag ändå. Inte kan hon vara hemma själv! Hon gillar inte sprutor men jag sa att hon får sitta och titta in i väggen så hon inget ser. Dom får säkert ge Gibson lite lugnande nämligen. Allt ordnar sig nog hoppas jag...

7 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Sååå häääärligt att åka till Florida! Lyckost! Tänk så skönt och gott ni kommer att ha det!

Stackars lilla vovven.....vi har aldrig haft det problemet att hundarna har varit rädd för veterinären. Tvärtom - dom har vetat att hoppar dom upp på det där stålbordet får dom godis.....men din hund är nog smartare än våra nånsin har varit.

Stackars lilla dottern! Är det vårförkylning på gång. Inte kul, men det går ju över!

Ha det bra, massor av kramar
Agneta

Anta sa...

Hej lycka till hos veterinären, hoppas att allt går bra det är inte kul när de små liven tycker det är det värsta dom vet att gå dit det verkar som dom känner på lukten att dom ska dit in. ett tips jag läste i nån tidning att man ska ge hundarna rå morot om dom har problem med analsäckarna, vet inte hur det funkar än så länge är det ingen utav mina som har problem, men rå morot att dom med glädje varja dag man kan tro att jag har kaniner istället för hundar:)
Kram å ha en bra dag PS här skiner solen och är 20gr varmt DS

Fru Venus sa...

Grått? Det enda som är grått här är mitt hår... Vi har strålande sol och varmt så fläsket svettas. Hoppas det går bra för både jycke och barn!

Anonym sa...

Gammelhunden vår försökte alltid göra om sig till en matta när han var hos veterinären. Så platt som möjligt var hans melodi.

bakom berget sa...

Visst är det jobbigt när ens hund är vårdrädd. Jag har oxå en sån. Han var hos veterinären igår. Han får gå dit med Husse, för jag påverkar honom när jag blir orolig och då blir det ju dubbelt så farligt. Men utan lugnande, går det inte.
Hos mig är det riktigt sommarväder nu. Både igår och idag. Det ser ut som om det ska bli så nu ett tag. Hoppas det kommer till dig oxå. Annars får väl du, komma hit!
Kram Åsa.

Tigris Predikantan sa...

Hoppas allt gått bra!
:)

tankar från mitt fönster sa...

Jag hoppas vårt väder kommer till dig! Vårförkylningar är inget vidare. Hoppas att det går fort över. Ta hand om Emmy och vovven!
kramar
/kajsastina