söndag 20 juni 2010

Bröllop ger bakfylla?

Alltså, jag satt vid en tv i Ekenässjön och tittade på detta bröllop, jag var inte ens i närheten av någon alkoholhaltig dryck överhuvudtaget (hmm, i och för sig cider 2,25 procentig till maten...) och jag lovar att jag mår banne mig sämre idag än vad många av dom som verkligen gick på bröllopet på riktigt gör!

Att köra en bil 6 mil tur och retur plus vara på en middag med släkten verkar inte passa min kropp det minsta. Vaknade med världens bakfylle-huvudvärk... Armar och ben verkade inte vara med på noterna alls idag... Men, men, jag hade väldigt trevligt och jag fick se väldigt vackra blommor så vem fan bryr sig? Jag vilar idag och förhoppningsvis så mår jag bättre imorgon!

Hoppas ni inte blev bakfulla! Fast ni är säkert mycket klokare än vad jag är...

8 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Usch då, hoppas vila hjälper dig. Själv så trött.
:)

bakom berget sa...

Jorå, jag vaknade oxå med huvudvärk. Vet inte om det hade att göra med vinet igårkväll eller om att det är åskväder på gång här. Iprenen var slut, så jag sov en stund till istället. Nu mår man som en prins igen.
Ha en bra dag och krya på dig! Kram Åsa.

Anonym sa...

Äntligen en till!! Jippi, vad glad jag blir att höra det ingen annan förstår: nämligen att jag är bakfullast av alla efter vartenda kalas trots att jag ALDRIG dricker alkohol. Därmed kan vi alltså slå fast den högst ovetenskapliga tesen att: Bakfylla p g a alkoholintag EJ existerar, bakfylla är helt enkelt varmgång i nervsystemet.

Tina sa...

Hej vännen!!
Åååå, vad jag känner igen mig!! Jag har inte drukit alkohål på många år, men ändå känner mig jag så in i bombens bakfull efter kalas eller för lite sömn.
Jag brukar skoja
- Jag kunde lika gärna druckit en jäkla massa igår, för då hade jag haft en orsak till att må så här...
Hoppas du mår bättre nu vännen.
Varm kram Tina

En häxa på Vift sa...

Bakis har jag inte varit på massor av år så det var det ingen risk för, *s*
Däremot kronisk värk kan ju ge en hejdundrande huvudvärk därför att man sover sämre än normalpopulationen.
Hoppas du mår bättre nu.
Kram

Fru Venus sa...

Ajsch då :-( Hoppas du mår bättre nu, kram!

Gafflan sa...

Ingt bakrus här. Hoppas att du mår bättre i dag.
Kram

Anonym sa...

Jag fungerar exakt likadant. Även om jag inte gör något med kroppen så blir jag fullständigt utmattad och ökad värk, utan det räcker med intryck för att slå ut mig.

Imorgon ska jag till min läkare och då vet jag att jag kan absolut inte göra någonting alls imorgon förrutom vila. Blir fullständigt utmattad efter läkarbesök. Jag tror det blir ett extra spänningstillstånd i kroppen.

Köra bil kan jag snart inte heller göra, känner själv att det blir sämre och sämre med det. Lite deppig blir jag när det är så här jämt.

Jag såg lite av bröllopet hemma från soffan och det var så vackert och jag blev riktigt imponerad av Daniels tal, likaså var ju hans pappas tal bra också. Dem verkar ju ha lite humor i alla fall.

/Nikap