måndag 3 maj 2010

Renée becomes MUMIE!

Jag har ju en tumme som är lite ur led (alltså den yttersta leden). Därför har det inte fungerat med dom ortoserna som redan finns. Jag har provat två stycken olika men båda två var för det första för stora och för det andra så hade tummen helt fel position! Tummen behövde ju vila, inte vridas i en onormal (onormal för mig alltså!) vinkel!

Därför skickades en remiss till ortopedtekniska i Nässjö för gipsavgjutning så ortosen blir precis som min hand.

Här har Stig börjat lägga på gips på min hand.


Här är det kletigt värre!


Snyggt va!


Efter detta så tog dom och bände lite samtidigt som jag försökte lirka av mig avgjutningen. Det gick inte så himmelens bra för min tumme (den onda) satt lite fast... Det gick att få ut den till slut men skönt var det inte! Eftersom mitt problem är lite unikt så kommer ortosen att bli unik. Stig sa att han egentligen inte hade en blekaste aning hur han skulle göra den men den 19 maj ska jag tillbaka och prova den så han har ju lite tid på sig att klura ut hur han ska göra!

Det blir säkert bra!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Urk! Det såg lite läbbigt ut, att försvinna in i gips sådär! Hoppas han får till något bra!

tankar från mitt fönster sa...

Det ser inte behagligt ut! Jag har testat varmvax på händerna och det var verkligen jätteskönt och händerna blev mjukare. Jag har också besvär med värk i händerna, mest i vänster, men jag har bara ortoser då jag ska dammsuga eller göra något grovt.
Hoppas att det funkar då du får din klar!
kram
/Ulla