måndag 17 maj 2010

På resa med ett helvetes-ben!


Idag var jag helt enkelt tvungen att åka till något apotek eftersom Gibsons medicin klingade på sista versen... Hade ingen lust alls eftersom min kropp just nu är lite motstävig om man kan kalla det så.

Jag hoppade ändå in i bilen och körde mot Eksjö. Nästan direkt började vänsterbenet att jävlas... Att trycka ner kopplingen var nästan ett dagsverke! Jäkla ben! Det blev liksom total-kramp i det till slut så det måste ha sett rätt roligt ut när jag gick inne på apoteket, som en haltande trä-gubbe!

Men ibland så vill kroppen inte som jag vill och då får man helt enkelt acceptera att idag har jag fått ett helvetes-ben, hurra, vad kul!!!

Jag får vara glad att jag kunde åka till stan, jag kom dit, jag var där och jag kom hem! Som balsam för självkänslan, jag kan själv!!!

8 kommentarer:

Tina sa...

Du är underbar!!!!! Härligt & bra jobbat vännen!!!
Vila dig nu & va rädd om dig!!!
Varm kram till dig vännen!!
Tina

messan sa...

Usch....vilka hemska människor det finns som skriver såna dumma kommentarer. Det som stör mig mest är att de inte vågar visa vem dom är...stå för det, om ni ska tycka otrevliga saker tycker jag.

Jag tycker du är en go och härlig människa!! Du är jättebra precis som du är.Jag är glad och tacksam att jag får vara din bloggvän! Visst vet du om att du fin!!!?
Varma kramar

Eva sa...

Hejsan ! Har läst på lite om EDS,stackare va du maste ha det jobbigt,men när man lider av kroniska besvär så blir man ju väldigt tjurig.
Jag är reumatiker,och en riktig "tjurskalle"....och att ha humöret uppe
hjälper oxå till att klara av livet.
Jag har genomgått en massa strålbehandlingar och fått cellgifter,har cansertumörer i underlivet.
I bland kan man ju kasta in handduken,men det hjälper en ju inte i långa loppet,det heller.
Alltså återstår possitivt tänkande och glädjas åt det man har och kan göra.
Ha det gott !

Tigris Predikantan sa...

Beundransvärt att du gör så mkt själv! Och värmen kommer till alla förr eller senare!
:)

Mycket annat & lite betong sa...

Hoppas att ditt "helvetes-ben" snart lyder lite bättre igen. Det var en prestation att du kunde köra till apoteket tycker jag.

Ha det bra!
Agneta

tankar från mitt fönster sa...

Vilken prestation! Jag hoppas att helvetesbenet är snällare i morgon!
kram
/Ulla

Fru Venus sa...

Du är ta mig fan rena superkvinnan!! Underbara tjej, tusen kramar till dig!!

Anette sa...

Det är ju smällar man får ta. Huvudsaken är ju att man kan själv, eller hur?