lördag 1 maj 2010

Nästan en ängla-hund!


Idag har jag verkligen haft en "nära-döden-upplevelse"! Jag OCH Gibson egentligen för det var han som var nära döden...

Jag skulle ge Gibson lite godis. Som ni vet kan hundar ibland bli lite hetsiga när dom får något gott och så slänger dom i sig godiset. Det var detta som hända idag...

Gibson slängde sig över godiset och börjar nästan genast att hosta helt konstigt. Han börjar skaka i hela kroppen och försöker väl med all kraft han har att försöka andas! Jag fick ta tag om honom och göra någon slags "Heimlisch", inte för att jag vet om det hjälpte...

Jag blev alldeles full av fragda som rann ur käften på honom. Samtidigt föll massor av päls av honom av att han blev skräckslagen över att inte kunna andas. Någonstans mitt i allt detta får han luft och det hela lugnar ner sig lite. Jag fick sitta och lugna ner honom efteråt, vi satt på mattan på golvet med massor av hår och slem och bara njöt av att pärsen var över...

Emmy gick genast in på rummet, hon tyckte det var otäckt, naturligtvis! Sedan kom hon ut och var glad över att Gibson var vid liv!

Jag säger tack gode GUD för att Gibson inte blev en ängla-hund...

4 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Fy vad hemskt och otäckt.Vilken pärs ni fick gå igenom. Tack och lov att det gick bra. Jag fasar för den dagen när min hund är på väg att bli änglahund, hon blir 15 år den 10 maj.

Pinglan sa...

Åh vad läskigt!! När jag läste så reagerade faktiskt Morris med ett litet gnyende. Tror att han tyckte synd om Dibben! Du får pussa och krama honom från oss! Ses på måndag btw! KRAAAM

Anonym sa...

Va otäckt, tur att det gick bra.
står kram till er..pilan

En häxa på Vift sa...

Nämen oj, vilken nerv-pärs! Fy så läskigt, förstår att både du och hund var skakiga efteråt.