lördag 1 maj 2010

Gårdagen i bilder...

Emmy, pappa och jag var vid majbrasan och tittade. På grund av att det hade regnat så rök det en aning innan det gick att få fjutt på det hela.


Här är det lite, lite eldigt...


Här har brasan tagit sig ordentligt. När den väl får fart så brinner det som attan. Frågan är bara hur många igelkottar som brann inne i deras hem...


Innan vi gick hem satte dom igång och skjuta raketer. Jag var inte beredd så jag höll på att ramla ur min rullstol kan jag säga. Jag är inte så förtjust i raketer så jag hade kunnat varit utan dom men en del människor älskar ju smällare och raketer så då får dom väl leka lite. Alla stackars fåglar nere vid dammen fick nog skrämsel-hicka och la väl en hel hög med ägg i ren förskräckelse!

Tur att det är ett helt år kvar till nästa gång...

1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Tjusigt! Visst är den en speciell känsla att titta på elden?
Jag tycker inte heller om fyrverkerier på Valborg då små barn springer omkring och smäller!
:)
Ha det gott denna 1 maj!