torsdag 13 maj 2010

Loppis för hela slanten!

Mitt huvud är idag så fullt av loppis så jag ser loppisfynd när jag blundar... Jag är så jäkla trött så jag kunde nog somna här sittandes framför datorn... Dagen började tidigt, nämligen vid klockan 07. Jag är ju ingen med glatt morgonhumör precis... Pappa fick för sig att vi skulle skynda på lite för annars skulle vi bli försenade, bla, bla, bla... Vi hann med god marginal!


När vi väl hade plockat upp våran "skit" så kommer det en kärring och tror att jag har tagit hennes bord för hon hade blivit lovad just det bordet som jag hade. Jag förklarade att jag hade fått det bordet för att jag är handikappad. Då påstod hon att jag säkert hade bytt våra namn så att jag hade tagit hennes bord! Då gick pappa emellan och sa att vi hade minsann inget med borden att göra, ville hon klaga så fick hon göra det till ledningen!

Kärringen backade genast och blev tyst... Sen tänkte jag inte mer på det, vi satt och snackade lite... Plötsligt känner jag en hand på min rygg. "Förlåt för jag betedde mig så illa innan..." Det var inte dåligt eller hur?!


Här ser ni mig och min mamma in action! Vi sålde bra och blev av med mycket gejer. Det blev ju inte så mycket pengar då mycket kostade 5 kr styck men 550 kr ungefär blev det. Och vet ni vad? JAG KÖPTE INGENTING SJÄLV!


Vi har redan skrivit upp oss till nästa loppis som är den 29 augusti. Samma bord som idag (annars jäklar!)...

14 kommentarer:

bakom berget sa...

Jädrans, va kul! Min moster och jag har bestämt att vi ska plocka ihop en massa sånt som vi inte behöver, å sen ska vi ställa oss på en bakluckeloppis utanför Uppsala och kränga lite.
Det är sååå länge sen jag stod på en loppis, men jag blev inspirerad av dig.
Hoppas du har det bra! Kram Åsa.

Snäckskalsdalen. sa...

Va kul! Kul att du blev av med så många saker! Nu blir det garnköp för pengarna, eller hur var det?
Sådana damer som drar förhastade slutsatser får ta och lugna ner sig lite och det gjorde hon tydligen och det var stort, tycker jag, att hon bad om ursäkt!
Trevlig helg, kram
Agneta

Pinglan sa...

Jag är fan impad att du inte köpte nåt!! Mysigt att traska med Dibbedobben igen!! Kram

Tina sa...

fniss... jisses!! Ja, ibland undrar man vad det är för fel på folk!! Bra att din pappa satte henne på plats =) Men det va mycket bra gjort av henne att komma & be om ursäkt sen! det är modigt!!
Å, va roligt ni verkar haft det! Läste din systers blogg innan oxå =)
Å, jag får oxå sån lust att gå på loppis nu! Känner mig så redo för att plufsa omkring & titta på massa fina saker =)
Idag blev mitt sovrum klart!! Äntligen =) Blev inte som jag tänkt mig, men hur ofta blir det det egentligen??..fniss.. men det blev jätte bra. Jag ska lägga ut lite bilder på det nån dag =)
Önskar dig nu en fin & skön helg med mycket vila!!!
Varm kram Tina

Sunna sa...

Wow så lika ni var du och mamma, grattis till en lyckad dag

Tina sa...

Hej igen!
Jag va bara tvungen & titta in igen för att tacka dig för din hälsning hos mig.
Du kanske inte tycker den va så märkvärdig, men jag..snyft.. det va just det jag behövde höra. Någon som förstod va jag menar!!!
Tack fina vän. Tack!!!!!

Filimarans Funderingar sa...

Bra gjort av dig att inte köpa någonting på loppisen jag tycker det är svårt att låta bli, man tror alltid man behöver just den grejen som man ser. Kul med loppis tycker jag. Kära du, det känns så fint det du skriver och jag vet att Milou har det bra nu. Ha det riktigt gott och ta hand om dig nu / margareta

Anonym sa...

Det är ju så skönt att bli av med lite gamla saker. Kan det dessutom också bli en slant så är ju det bättre.

tankar från mitt fönster sa...

Så roligt du verkar ha haft av korten att döma. Det var inte en dålig förtjänst heller. Det lär bli en del garn kanske?
Hoppas du inte får surt efter med värk. Samtidigt är det ju värt att göra det man gillar och sedan tavärken senare omman nu måste.
Här är lugnt. Harstickat klart ett par sockar. Kanske jag fotar dem i morgon o lägger ut.
God natt eller God morgon beroende när du läser!
kramar
/Ulla

skapa och inreda sa...

Jag har också vid några tillfällen varit på loppis och sålt. Visst är det jättekul, man träffar härliga människor och så i bästa fal blir man av med en del.
Kram Annika

Mia sa...

Skönt att rensa upp lite bland sina saker och att de hittat en ny ägare.
Måste säga att det var duktigt av dig att inte köpa något själv.

AnJa sa...

Ja man skulle nog börja sälja på loppis åxå... Inte bara köpa :-)

Yevonde sa...

åhh jag älskar loppisar! Du måste ha gått runt med skygglappar på ;)

Tigris Predikantan sa...

Vilka låga priser ni hade då.... jag tror inte ni är riktiga "affärskvinnor" *ler*! Kul att du sålde nästan allt!
:)