fredag 2 april 2010

Stickcafé

Kunde kvällen börjat vackrare? Denna otroliga regnbåga fanns på himmlen precis innan stickcaféet började. Efter att jag hade tagit bilden bildades det ytterligare en regnbåge utanför den första! Mäktigt värre!


Sen var det dax att vässa stickorna! Kaffe bryggdes, kaka skars i bitar och det dukades fram koppar och fat. När själva fikat är färdigt kan man sätta igång med sticket! Fast det är ju hälften sticke, hälften prat om man säger så. Man hinner ju prata om allt mellan himmel och jord under tiden!

Här är mina militär-strumpor:


Anna-Britt stickade ett par sockar till sin svägerska:


Och Anette skulle sy ihop ett par tofflor son sedan ska tovas. Men hon lyckades med konststycket att sy ihop dom där man ska trä in foten istället! Kanske blarrade vi för mycket så Anette glömde bort vad hon höll på med, vad vet jag, roligt var det iallafall! Sen hade hon sytt så jäkla hårt så hon knappt fick upp det hela. Kan säga att ett tag var det nog nära att denna toffel hade åkt ut genom balkongdörren men efter mycket om och men lyckades Anette sprätta bort tråden!


Som vanligt hade vi hur kul som helst! Jag längtar redan till nästa gång!

Själv var jag nog lite trött idag på morgonen. Man kan lätt bli det efter en sticke-kväll... Jag skulle göra kaffe, laddade bryggaren och tryckte på knappen. Tittade på kannan efter att det var färdigt och då var det bara vatten i kannan? Ett tips är att trycka in filterhållaren i sitt läge innan man trycker på knappen...

3 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Ditt bloggnamn kanske stämmer ganska bra. Jag tänker på kaffekokaren. Det verkar så kul med att vara på ett stickcafe.

Anette sa...

Du blev väl inte förvånad, antar jag?

Madeleineslife sa...

WOW!!!!!!
Häftig rengbåge! Det är inte så ofta man får se en sån färgstark! Jag har några på kort men inte så färgglad..

Låter som om ni har trevligt! ;)

Kramis, vill skicka en jättevarm påskkram till er! Hoppas ni får en underbar påskhelg med massa god mat, sol & trevligt!