onsdag 21 april 2010

Jag är äntligen betrodd!


Denna förmiddag har gått åt till att gnugga dom amerikanska knölarna. Som ni kanske vet så har dom som godkänner inresetillstånden till USA klassat mig som halvkriminell efter att jag råkade klicka i fel på en fråga om jag var fysiskt sjuk. Jag är ju det men jag är ju inte någon fara för det stora, starka landet USA!!! (Detta är så skrattretande så jag nästan skrattar på mig när jag tänker på det...)

Iallafall så har jag då försökt knåpa ihop ett mejl till detta departement (på engelska alltså) om att jag härmed intygar att jag inte är en fara för deras land och att jag faktiskt sitter i rullstol och inte skulle orka vara en skada för någon människa!

En halvtimme efter att jag skickat iväg mejlet kommer det tillbaka ett där det står att "jag har godkänt ditt inresetillstånd, ha det så trevligt på din resa!". Jösses Amalia så förvånad och glad jag blev! Nu slipper jag krångla med det något mer, tack och lov!

På tal om krångel (hela mitt liv består av sådant...) så skulle jag byta mina plåster igår. Gick ut i köket för att hämta nya och upptäcker att mitt minne skulle behöva någon slags back-up! Sist jag var på apoteket för att ta ut mediciner så var det ena plåstret restat. Det skulle jag ju ha hämtat för flera veckor sedan! Dessa plåster räcker en vecka precis på timmen, alltså var det någon som kände att det var en aning bråttom in till stan... Fick sedan sitta och sätta på nytt plåster inne på apoteket... MÅSTE börja skriva upp ALLT (eller ha en bandspelare och spela in allt direkt när jag hör det för en sekund senare så är minnet väck!)!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Va skönt att dom förstår att du inte är någon terrorist:)
Kram Pilan
hämtar dig någon dag så vi kan kolla hund huset

Anette sa...

Hur ska du komma ihåg att lyssna av bandspelaren? Du får nog hitta på något annat. Tips mottages tacksamt;)

Renée sa...

Ja du Anette... Det är kört med andra ord...

En häxa på Vift sa...

haha, ja de har lite udda ideér ibland landet i väst men skönt att du lyckades reda ut fnurran. :)

Jo, jag länkar till din blogg om det är okej? Jag är hopplöst dålig på att komma ihåg att kolla mina bokmärken så länkar från bloggen är nödvändigt om jag ska komma ihåg vilka bloggar jag gillar att läsa.
Säg till bara om det inte är okej så tar jag bort länken direkt.
Ha en fin dag
/Nettan

Renée sa...

Nettan, du får gärna länka till din blogg!

Tina sa...

Hej vännen!!
Grattis =) Måste ju kännas skönt att inte tolkas som nån galen självbombare eller nått.. fniss..
Usch ja, detta med minnet.. suck.. va arg man kan bli på sig själv ibland. Det är så typiskt mig att glömma.. hela tiden & ALLT... helt hopplös =)
Vad är det för plåster? Norspan??
Hoppas att du mår bra idag & att du får en fin Torsdag!
När skulle du åka?
Varm kram >tina

Renée sa...

Hello! Japp jag har Norspanplåster. Ett 20 mg plus ett litet 5 mg. Bästa mediciner någonsin måste jag säga...

Sussie sa...

Skönt att du fixade tillståndet till slut :)
Ja minnet ksa vi inte prata om...har reminder överallt känns det som, ändå glömmer jag mycket. Mina kollegor känner till min "minnessvaghet" och dom brukar alltid ringa och påminna mig -sussie glöm inte konferansen imorgon osv.
Tur att man har goa förstående människor omkring sig.
Må så gott idag/Sussie

Madeleineslife sa...

Jag håller med föregående, så skönt att det är löst!

Känner igen det där med att glömma saker som att hämta ut medecin. Har man 1 gång försökt så har man ansträngt sig så mycket att det faller bort sen efter den gången. Som du kanske såg så har jag skaffat en whiteboard tavla som sitter i köket & den ser jag flera gånger om dagen & där skriver jag VIKTIGA saker som läkarbesök osv.. Ett tpis! ;)

Kramis