onsdag 7 april 2010

Ingen rolig dag...


Detta brev var i min låda idag. Ett brev som både kan ge glädje och sorg beroende vad det står inuti. Oftast har jag varit med om glädje, fast det var när jag arbetade. Idag var det en annan femma kan jag säga. Inte blir man munter när man ser att man ska lägga 2800 kr i skatt.

Mina tarmar slog genast en frivolt och efter en halvtimme på toa hade jag nog blivit av med skit för en hel vecka! Alltså, detta var ju inte bra alls... Vi som ska åka till USA... Men det är bara att bita i det sura äpplet och se glad ut antar jag. Jag får väl vara glad att det inte blev mer.

Som pappa säger: "Man får vara glad att man får vara tacksam"...

8 kommentarer:

Rut och Signe sa...

Jag vet hur det känns! Inte alltid lika kul att öppna dessa kuvert precis. Min man fick ett bakslag förra året vid deklarationen. Han är som jag egen företagare och har betalat in massor i skatt varje månad. Men inte tillräckligt under förra året utan fick en restskatt på, håll i dig, 250 000 kr. Hups! Då blev han lite stukat minsann. Nu är den betald och han har gått över till aktiebolag, fullt förståligt. Ha en bra vecka! Marie

Renée sa...

Hujedamej!!! Då ligger jag i lä ;-)

Darkland sa...

Jag vet hur det e..inte för jag har haft så hög skatt som Marie här oven men...förra året fick jag lägga nästan 4000:( Iår fick jag tillbax hela 47 kr!!:D Hurra;)
Kram

Renée sa...

man får vara glad om det går plus minus noll eller hur!

Pinglan sa...

Jsg fick lägga 7000kr förra året men fick tillbaka 1200 i år!! Så du kan ju låna av din rika systeryster:-).

Renée sa...

Med tanke på att du kanske blir lite utan lön så skiter vi i det du! Jag klarar mig ju men det är bara att det känns så jäkla surt just detta året när man ska åka så långt bort och behöver varenda krona...

Janette Millbom sa...

räknas klädkammare och köksskåp? ;-)

Renée sa...

Absolut!!! (Om ni undrar vad vi pratar om så handlar det om att man kan ha en stickning på gång i varje rum man har!)