tisdag 6 april 2010

Första cykelturen!


Än så länge gick det att cykla på en cykel som egentligen är för liten! Emmy ska få en ny cykel men vi har inte varit och köpt den än. Det gick ju att cykla ändå.


Vi hann oxå titta på vattenflödet vid dammen. Det rann på om man säger så ;-) så skummet yrde! Jag tycker det är så rofyllt att lyssna och titta på vatten som forsar fram. Solen sken men ack vad man bedrog sig om att det skulle vara varmt, jag frös så det kändes som om isvatten hade börjat rinna i mina ådror. Det blev en kopp varmt kaffe när vi väl kom in.

Sen har vi grejat lite, Emmy och jag. Jag har skrivit ut en massa bratz-tjejer på papper så hon kunde färglägga dom. Emmy har legat på golvet och ritat och målat hela eftermiddagen, tala om att både vara kreativ och ha fantasi. Imorgon ska barnet leka med sin bästis så då får jag väl ligga i soffan och bara vara en tråkig mamma ;-)

2 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Jag håller med, det är väldigt rofyllt att titta på vatten. Både när det forsar fram eller när det är stilla.

Madeleineslife sa...

Håller med er! Det är underbart med vatten som pårlar & naturen!

Sv Påsken:
Visst var det en söt påskkärring! ;)

Hade enn mycket trevlig påsk helg, mådde ganska bra dåsom du sa. Men det kommer efter & då får man betala dyrt! Men man vill ju kunna vara med, ha kul, njta av livet. Så då är det inte mycket att göra..

Hundarna hade det hur bra som helst! Dom vart bjuda på både det ena & det andra, köttbullar, korv, kex osv.. Sen kelade alla med dom så uppmärksamhet fick dom ;) Då trivs dom som bäst, mitt i smeten ;)

En dag på soffan: Fy fan vad dåligt jag mådde dagarna efter! Men men visste att det skulle komma,... Var Emmy hos pappa?

Första utflykten:
Ja visst har hon blivit stor! Hon växer så fort så det knakar, man hänger inte med.. Hon tyckte det var mycket spännande!

Gullfjun:
Haha... Visst var det roligt! ;) Hon hade nog mycket roligt.. Ja nu är det ju vardag igen ;)

Bamsekram till dig, ha det bäst!