söndag 11 april 2010

En vilodag...

Eftersom barnet var iväg på sitt håll så tog jag en riktigt långrunda med Gibson. Eller långrunda, för var denna rundan en kortis men numera är det det längsta Gibben orkar. Det var iallafall trevligt att få komma ut i skogen och Gibson tyckte det var helt underbart att hitta en ren snöhög! Han störtdök direkt!!!


Några meter från Gibsons snöhög hittade jag detta:


Den är väl inte riktigt utslagen men det är en tussilago och det är det som räknas! Min första tussilago! Har hört att det växer blåsippor oxå men idag såg jag inga.

När jag kom hem gjorde jag iordning ett hett bad som jag låg i länge och värmde upp mig (det var rätt kyligt ute...). Sedan tog jag siesta i soffan och slocknade i ett par timmar. Så skönt! Snart kommer barnet hem och hon lär ju vara trött ikväll och somna som en sten!

3 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Visst är det skönt med siesta? Fina färger på den tussilago!
:)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vilket härligt vårtecken.

Iwona Eriksson sa...

Hej Renée och tack för besöket på min blogg!
Yarn Paradise har många fina garner att välja verkligen :) Allt har bra priser, på tisdagar har dom alltid extra sänkta priser på en del av garnen. Dom skickar med DHL och frakten är kanske inte så billigt men med billiga priser på varor blir det billigt ändå när man delar allt. Du har ditt garn oftast nästa dag, eller två dagar efter levererat till din dörr!
Jag har handlat väldigt mycket och är nöjd med varje garn.
Du kan också välja att priserna visas i svenska kronor. Går att lägga i korgen och kolla priser och frakt - hur lätt som helst!
Lycka till!