måndag 29 mars 2010

Fint ute...

Idag skulle Emmy till sin pappa. Eftersom Eksjö har en fin handelsträdgård tänkte jag att jag slår yvå spikar i en smäll och besöker den efter jag har lämnat Emmy. Jag köpte en krans och dekorerade den med en liten fågel, en fjäril och pärlor på ståltråd. Tycker den blev rätt så fin till allt gult jag har i blomväg ute. Sen kan jag ju byta detta på kransen när jag vill och det är så himla bra!


Jag hade tagit kort på mina blommor utanför oxå men av någon jäkla anledning så ville inte blogspot som jag ville idag. En bild gick bara att föra över... Jag tar det en annan dag då det funkar bättre!

Annars började inte dagen så himla bra. Emmy har inte velat ta sin astma-medicin på ett tag nu och jag har sagt att "visst, strunta du i den men jag lovar att du kommer att bli sjuk en vacker dag"... Å fast inte solen sken så blev hon dålig. Hon hade nästan panik när det inte gick att hosta. Jag tror inte hon struntar att ta sin medicin nu faktiskt men det är bättre dom får se själva vad som kan hända för det hjälper ju inte att tjata alltid... Kan säga att hon tog en dos ventoline och blev nog glad över att hon sedan kunde hosta...

Jag har ju mått bättre idag fast nu på kvällen känner jag att det maler inne i huvudet. Men jag fick ju vara bra lite iallafall! Det värsta är att stickningen får lida så när jag är dålig. Finns inte en chans att det går att sticka då. Orkar inte hålla i stickorna helt enkelt. Måtte det bli bättre snart för jag saknar sticket. Hade ju tänkt att jag skulle ligga i soffan med en ljudbok och sticket nu när Emmy är hos sin pappa. Ja, ja vi får väl se vad som händer men ljudboken SKA jag bara "läsa"!!!

Inga kommentarer: