onsdag 10 mars 2010

En väldigt trevlig sticke-kväll!!!

Igår träffades tre sticke-"idioter" hemma hos Anette för att sticka, dricka kaffe och prata oavbrutet i nästan 5 timmar! Det var då jag och Anette och sedan Anna-Britt som var med för första gången. Hon är äldre (30 år äldre än mig typ) men en mycket trevlig kvinna! Hon har inte bott i samhället så länge och anledningen att vi började prata var att hon undrade var jag hade köpt mina vinterkängor!

Anna-Britt har en tax som heter Egon. Varje gång vi träffas ute så har jag glömt min kamera hemma men jag hade tänkt ta ett kort på honom så ni får se honom. Han är nämligen så jäkla söt! Han ser ut som en söt gammal gubbe med sin mustasch och sedan går han utåt med framtassarna! Hur gulligt som helst! Tack vare hundarna började vi gå ut och gå tillsammans och på den vägen är det.

Anna-Britt hade bakat en helt underbar kaka med kardemumma som smälte i munnen! Eftersom det var första gången som Anna-Britt träffade Anette så var det mycket som skulle diskuteras angående släktbanden i Anneberg. Anna-Britt bodde här när hon var ung och vid några tillfällen gick hon ut och gick med Anette i barnvagn för en fem-öring!

Har tyvärr inga kort på denna trevliga kväll men Anette kanske har. Vi kommer naturligtvis att göra om denna roliga kväll!!!

2 kommentarer:

Sunna sa...

Åhh vad avundssjuk jag blir, önskar ni bodde närmare så jag kunde varit med

Renée sa...

Du hade varit mer än välkommen!