lördag 17 november 2012

Blöt kisse...

Ja jösses amalia vilken morgon.... Vaknar av att Emmy säger att Buddha har spytt... Går upp och får torka upp en spya som bara består av slem... Sedan tömma en låda som innehåller både bajs och bajs plus slem i olika högar.... Roligare kan man ha en lördagsmorgon...

Sedan äter jag frukost och får Buddha att dricka vatten (ÄNTLIGEN!!!) och ser då att katten inte är ren alls. Då får man ta katten under armen och slänga den i plurret! Ja, så gick det kanske inte till, det hela slutade med att Emmy fick stå i badkaret och hälla vatten på honom medans jag står och håller i honom. Tror ni jag är riven i skinnet? Japp, både här och där... Men jag tror att han blev renare iallafall.

Man kan se att han är lite blöt på svansen...

Nu måste jag gå runt och kolla igenom hela mitt hem så det inte råkar finnas bajs någonstans...
Hoppas ni alla hade en lite trevligare morgon än vad jag hade!

7 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Jag känner igen mig.
Med tre katter och en hund så händer det ganska så ofta att jag får städa upp både spyor och annat :)
Annika

Hamrånge slöjdare sa...

Stackars Buddha! Han mår inte bra.
Hoppas det går över snart!
Du får smörja in dina rispor så det inte blir nån inflammation.
Jag tänker ju på Sture, vad han gör nu, uppe i Åre dit han åkte i går kväll.
Ha en skön dag.

Anonym sa...

Stackars ni. Hoppas att Kissen blir frisk snart.
Kram till både dig, din dotter och kissemissarna.
Margit(maxelonia)

AnnaSI sa...

Jag älskar din blogg haha även om dagens ämne var lite sådär men det ingår i vardagen vilken du beskriver så bra.kram vännen även om jag inte hörs så mkt finns jag här i stillhet läser skrattar o myser av dina fina bilder kram

Monica sa...

Usch då har lilla gubben blivit lite risig i magen.... det går nog snart över, men som sagt, se till så han får i sig vätska och energi, de torkar ut väldigt lätt och fort.
Kram Gammelmatte

Unknown sa...

Tack go´a du för din kommentar i min blogg ang utmattningsdepr. Jag förstår att detta tar tid....för närvarande känner jag mig mest trygg hemma och har svårt att ge mig ut till affär och annat. Men jag går ändå två ggr med Sigge varje dag...det har jag recept på. Kram

Reidun sa...

Bra jobbat! Tänk på oss när vi badade 3-4 katter varannan vecka innan utställning. Bada, föna, kamma. Gissa om katterna älskade oss!!!!!!