torsdag 26 april 2012

Lite tur ska man allt ha!

Vaknade vid tolv (!!!), så himla skönt att bara få ligga där och riktigt vakna. Klockan ringer vid 09:00 men då tar jag bara min medicin och somnar om. Tänkte att "jag ska ju ändå inget göra...". "Jo, det skulle jag visst!" påminde Anette mig, jag skulle ju gå ut och gå med Marie! Det hade både Marie och jag glömt... Men efter att vi messat varandra så tog hon hunden i bilen och åkte hit.

Förmiddagen hade visst bjudit på fint väder men då sov jag ju. Så när vi skulle börja gå kom de första dropparna... Naturligtvis! Fast det regnade så där fint hela tiden när vi var ute. Vi gick väl kanske 5 km (jag rullade) och hamnade på en väg där en traktor hade kört innan. Jag kan säga att jag hoppade som en studsboll i stolen! Kommer nog känna av det imorgon...

Nu när jag sitter här inne och skriver så tar regnet i lite mer, lite tur ska man allt ha! Idag ska jag bara vara hemma och tänka... Det låter väl riktigt duktigt men saken är den att jag har lite sådana där "hittepå" mönster i skallen som jag gärna vill göra något åt. Jag gör ju hellre efter eget "hittepå" än efter mönster. Ni får se sen när jag är färdig!

2 kommentarer:

Vanja sa...

Här är vädret bara fint så länge vi inte här hemma. Så snart vi rullat in på gårdsplan så är det någon som vrider på kranarna...

Helena sa...

Skönt att inte katterna väckte dig tidigt. Ja här regnar det också hela tiden, det blir bara en kort promenad. Hoppas valborgshelgen blir lite solig hos dig1