söndag 25 mars 2012

Gårdagens promenad och en gosig hund!

Vädret var fint igår, solen sken och det var rätt så varmt. Man kunde känna sommaren i luften! Idag däremot är det vinterkyla i vinden trots att solen skiner.

Igår var jag iallafall ute på en liten runda. Om sanningen ska fram så körde jag lite hit och dit för att jag skulle ladda ur batterierna på rullen. Lyckades jag? Svar nej... Får väl köra till Tenhult eller nåt för att den ska ladda ur...

På min lilla tur såg jag lite saker som är en fröjd för ögat. Något som jag bara älskar är stenar med mossa på, precis som på bilden här nedan:

Vet inte vad som får mig att bara älska detta, kanske är det för att det är lite trolskt på något sätt...

Lite vårblommor fanns det på min tur, här är lite krokus i olika färger.



När jag körde förbi Anettes dörr så fotade jag dessa minipåskliljor som hon hade satt i sin låda. När dessa kommer fram i alla utekrukor börjar det kännas att våren är här.


Något attat som är gulligt är hundar... Jag älskar ju hundar men kan ju inte ha någon tyvärr... Då kan man bli glad om man får turen att träffa en gosig liten Borderterrier! Denna lille "gubbe" är 10 år och heter Sigge. Han bor för tillfället hos mina föräldrar då hans matte och husse är på Gran Canaria och solar sig.


Sigge är alltså Emmys faster Pias hund. Han är bland den snällaste jag har träffat, han vill bara bli klappad och skäller aldrig. Dagarna tillbringar han ute i mina föräldrars trädgård, pappa har satt för så han kommer igenstans.  Han ligger i gräset och gottar sig medan solen värmer honom!

En riktig kelegris är han...

4 kommentarer:

Hamrånge slöjdare sa...

Samma väder här. Skönt i går, kallt i dag. Vilka fina blommor du hittade på din promenad. Det är gosigt med hundar, katter också!

Gårdsromantik sa...

Längtar efter snöfritt så vi snart får se vårlökarna här uppe också!

Kram Maud

Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Sunna sa...

vilka fina vårbilder och hunden verkar underbar, lite lagom storlek också

Cecilia sa...

Härliga bilder, både i detta och föregående inlägg! Känns verkligen att våren är på väg nu!