tisdag 29 november 2011

Jäkla kattskrälle!!!

Ni vet att jag skrev om garnet jag skulle beställa som var regnbågsfärgat. Idag kom det... La det på bordet och tog bort plasten från skicktidningen när jag hör ett konstigt ljud... Det liksom... smaskar eller nåt! Kollar runt lite och vad får jag då se? Jo Buddha har snott det nya nystanet och håller på å käkar på det för allt han är värd! Jag trodde jag skullöe smälla av, hur kan han vara så snabb?


Tur att jagf hann se honom innan detta nystan hade förvandlats till ett enda stort trassel...


Så vackert regnbågsfärgat... Detta ska alltså bli en snurr-sjal åt en här i samhället. Jag har även gjort ett par vantar till henne som jag glömt att ta kort på (attans!), jag får visa dom sen!


Beställde två stick-tidningar oxå. Jag älskar garnet Fine wool eller Reuma Thermal wool som det hette tidigare, det är så gossigt helt enkelt!



Igår fick jag faktiskt bägge kissarna på samma bild, det var jag bara tvungen att sätta in här!


Just nu fäller de värre än en gammal julgran...

11 kommentarer:

tankar från mitt fönster sa...

Härligt garn och det är klart att Buddha vill leka med det. Min katt fäller också hår, så just nu är det dammsugning varannan dag. Är inomhus på tredje dagen, men rösten börjar komma tillbaks.
Tur att jag har stickningoch böcker!
stor kram

Anonym sa...

Man vill inte ha katter i allt för mycket närkontakt med garn.

En häxa på Vift sa...

jodu, de är snabba när det gäller. Haha
Superfina är de ialla fall,båda två. :)

UllaJohanna sa...

Märkligt hur tysta och snabba dom kan vara, kattskrällena, när det är något dom vet att dom inte får ha...

Hamrånge slöjdare sa...

Han trodde väl att det var hans leksak! Vilka härliga färger det var på garnet!

Lisbeth sa...

Vilket garn du hittat. Snacka om personlig prägel på det man sticker. Mottagaren blir säkert jättenöjd. Skrattar när jag hör om kattens tilltag. Jag har så svårt att bli arg när det gäller katter. det är så mycket bus och liv i dom så vad ska man säga.
Dom såg då ut att ha mysigt där dom låg med en förvånad blick i ögat: Va lyckades du fånga oss på samma bild

Snäckskalsdalen. sa...

Haha, ibland går det fortare än man hinner blinka....dessa underbara katter! Vilket vackert garn förresten, underbara färger.
Dom är för söta där dom ligger i soffan.
Nattkramar

Cecilia sa...

Garnet är ju helt underbart! Då gäller det bara att bestämma om du ska börja inifrån eller utifrån! :-)
Så fint de ligger i soffan, det ser så avslappnat ut!

Black Iris sa...

Sicka gosiga missar du har, men jag förstår att de kan vara smått busiga också.
Tur att du hann rädda det fina garnet..

Kram Maidi

Rosenvante sa...

Vilken tur du hann rädda garnet, ibland är de väldigt snabba de där kissarna.
Du, jag har en karda som jag kör på katterna när de fäller, det är kortare piggar på en sidan och längre på andra. Trodde inte hon var klok i djuraffären när hon sa att den var bra, men det är den faktiskt. Den lyfter med underhåren på ett fantastiskt sätt. Men man får inte hålla på för länge för då får de ont i skinnet, men man kan ju göra lite varje dag.

Ninja sa...

Jätefina kissar förstår att de gillade garnet :)