lördag 1 oktober 2011

Städa, städa varje lördag...

Jag har ju städ på tisdagar i vanliga fall så varför städa idag? Och varför städa överhuvudtaget när man har hemtjänst? Jo, så här är det: de städar bara 2 rum och kök, alltså inte Emmys rum. Sådana är reglerna och där med basta...

Så imorse tog både Emmy och jag tjuren vid hornen och gav oss in i denna röra som väl kunde ha skapats av stormen Gudrun... Hur kan tjejer ha det så jäkla stökigt? Efter någon timme ungefär plus en näve smärtstillande så ser rummet ut som en dröm och luktar Ajax. Om det bara kunde vara för evigt! Dock så kommer det att vara fint i två veckor, imorgon ska hon leka i Solberga och dagen efter ska hon till sin pappa... Två veckor som jag kan ha dörren öppen alltså!

Vädret har varit helt underbart idag, har tagit tillfället i akt och varit ute en lång stund med Buddha. Han har ätit spindelväv runt hela huset medans jag har solat mig. Jag fattar inte varför min stolle till katt äter spindelväv, har ni varit med om detta innan? Jag förstår liksom inte varför...? Har han brist på spindel-vitamin?

6 kommentarer:

bakom berget sa...

Ha ha ha...har du provsmakat? Det kanske är gott!
Tack för kommentaren inne hos mig. Det känns redan lite bättre.
Ha en trevlig kväll!
Kram.

Lisbeth sa...

Kanske har han lite nedsatt syn. Han vet att det finns spindlar i spindelnät. Varför då inte ta det säkra före det osäkra och äta upp hela nätet. Har han tur kommer det med någon godbit.
Vad kul att höra att du haft en härlig utedag
Ha det så bra

Fru Venus sa...

Ha ha, vänta bara tills tjejen är 13, 14, 15 år..... Tror inte mina kissor käkar spindelväv, däremot tror jag det växer på mig!? Kvällskram

monica sa...

Ha ha,,,näää inga katter som äter spindelväv här hemma! Men alla är vi ju olika = ) Skönt för grabben att få komma ut! Sitter denna nya selen fast bättre på honom? Nu har min Isora fått ett gäng nya små bebisar, de är bara 5 dagar gamla, små söta ullbollar!
Kram Monica

Hamrånge slöjdare sa...

Jag har träffat 3 katter idag men ingen åt spindelväv! Underbart väder har vi haft här också nu i flera dagar.

Anonym sa...

Det där med bara två rum är ju en helt idiotisk regel egentligen. Svärfars vardagsrum blir bara städat när vi är där. Jag menar huset där han bor är inget slott precis och jag tycker att det vore mycket begärt att han skulle flytta till mindre och dyrare bara för att han blivit gammal när han nu vill bo kvar. Att ta olika rum vid olika tillfällen går inte heller.