fredag 14 oktober 2011

Prata är balsam för själen...

Det blev rätt mycket prat igår... Kompisen som var här hade ett problem och pratbehovet var därför enormt! Själv har jag svårt att liksom slappna av efter en sådan prat-dag, jag måste helt enkelt tänka igenom vad som har sagts och om jag kunde hitta en lösning där inne i min skalle...

Det blev ju inte bara prat denna dag, Emmy och jag har haft mysigt med katterna oxå. Tussan har blivit mera "hemma" i både sig själv och i vårat hem, hon har lärt sig att varken vi eller de som hälsar på är farliga. Jag känner sådan enorm lycka för detta, Tussan får vara katt och en glad sådan oxå! Eftersom hon fyllde 2 år i juli så har hon fortfarande barnasinnet kvar och busar mer än gärna med Buddha.

Trodde nog inte att katter skulle vara en sådan bra terapi-metod, man blir ju både glad och lugn av dom! Det är visserligen en enorm skillnad på att ha katt och att ha hund men jag känner att jag faktiskt är nöjd med dom små liven jag har... Det enda som är mycket jobbigare med katter är att deras päls är så annorlunda mot vad en hunds är. Gibsons hår la sig på golvet, katternas är mycket lättare och flyger omkring. Varför hamnar det ALLTID i näsan?

Nu ska jag försöka besöka er alla, igår hann jag ingenting så idag får jag väl ta igen det... Ha det gött där ute!

6 kommentarer:

ime sa...

Men visst är katter en fantastisk terapi, det går inte att vara ledsen i långa stunder. Mina katter är alltid nära, oftast på en meters avstånd, just nu sitter en jämte mej på soffans ryggstöd, en ligger nedanför på golvet och en sitter i fåtöljen jämte...
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Katter är ljuvliga små varelser och när man vunnit deras hjärta då har man en trogen vän för livet. Jag tycker ju om vår hund också men man tycker om hundar och katter på lite olika sätt! Och, ja, håren flyger omkring överallt och hela tiden.....
Agneta kram

Hamrånge slöjdare sa...

Det känns väl bra om man kan vara bollplank åt en vän så hon får ur sig en massa! Sen är det ju så att man vill hjälpa också, det kan vara svårt ibland. Vad bra att du har dina katter till sällskap. Jag lånar grannens ibland när den kommer och jamar utanför dörren.
Ha en bra dag!!

Anonym sa...

Så kan det vara att pratandet ger en en massa att fundera över.

Lisbeth sa...

Katter är balsam för själen. Jag märker hur bra jag mår när jag är kattvakt dom här 2 veckorna. Det är så lätt att lägga på sig andras problem. Jag är likadan men har tränat på att lyssna och finnas men inte lösa deras problem Beror ju på hur man mår själv men jag har nog med mig själv och att hitta lösningar men lyssnar gärna på andra
Ha en bra fredagsmys kväll

Knatten sa...

Å dessa underbara katter fast hos mej verkar allt katthår hamna i maten....
Knatten