fredag 28 oktober 2011

Jag är ett vrak...

Fredagskväll... Just det ordet brukar betyda mys med familjen och något gottit att mumsa på. Romantiskt med tända ljus och en man som masserar ens fötter... Jag kan säga att INGET av det jag nyss skrev är sant i mitt hem... Iallafall inte idag (precis som om jag har romantiskt med en masserande man i vanliga fall)...

Tröttare än tröttast och efter en vilopaus i soffan kollar jag mig i spegeln... Jag ser ett vrak... En skugga av mitt forna jag, en blek och sjuk person som kunde sova ett helt dygn utan att vara utvilad... Inte ens fem liter kaffe kan göra något åt detta, jag skulle bara få ont i magen...

Jag vet dock en sak som kanske skulle få mig att må lite bättre... Typ en utlandsresa på minst en månad till ett varmt land, alternativt ett boende i en bastu... Suck och stön.... Varför föddes man inte på Kanarieöarna?

Inga kommentarer: