måndag 12 september 2011

Är jag helt knäpp?

Ja det kan man verkligen undra... Jag har liksom trott att jag har skrivit inlägg men det har jag ju inte gjort! Det är ju så man blir lite rädd för sig själv...

Igår var det en galen dag på många sätt. När hemtjänsten precis skulle gå så kom en kompis till Emmy in i hallen och klädde av sig jackan.
"Vad gör du här?" frågade jag.
"Jag ska ju leka med Emmy!" sa hon och såg ut som om jag var helt ko-ko som frågade detta.
"Ja men Emmy är ju i Eksjö!" säger jag...
Stackars flicka, hon blev precis förstörd över att ha tagit fel... Saken är den att hennes mamma hade släppt av henne utanför och åkt vidare till sitt jobb så flicke-stackarn blev allt lite undrande hur hon skulle göra.... Jag ringde till Eksjö och allt löste sig, hon blev hämtad av Emmys pappas sambo efter en stund!

Sedan skulle jag skriva ett inlägg och världens åskoväder bröt ut! Det regnade så in i Norden och det blev som vanligt översvämning utanför på vägen (inte vid vårt hus tack och lov!) så jag hade lite att titta på när bilarna kom och åkte rätt in i den stora pölen utan att ha sett den. Tala om att de blev helt snopna över att hamna i en lite sjö!

Sedan var jag helt off på kvällen, gick och la mig redan vid klockan åtta... Idag borde jag väl vara utsövd eller hur? Jag kan säga att det var skönt att sova så länge men jag hade kunnat sova hela dagen tror jag. Det var iallafall mysigt att vakna omgiven av alla djur runt om mig. Att ha en mys-stund på morgonen är det bästa jag vet!

1 kommentar:

Marie-Louise sa...

Hoppas att dagen idag har varit bättre. Vissa dagar blir lite knasiga, även här hos mig. Kram