lördag 20 augusti 2011

Nä nu jäklar...

Blir man förvånad när man går ut och konstaterar att man hade behövt vinterjacka för att man fryser så man skakar? Hur kan hösten bara hoppa på en som en bacill, helt plötsligt går det från kortbyxor till vinterjacka utan att man hinner blinka... Jag blir iallafall alltid lika chockad över att allt går så himla fort...

Jag tror att det beror mycket på att man sitter i rullstol oxå, man rör inte på sig på samma sätt. Kylan känns tio gånger mer kall, jag lovar! sen känns det lite purket just nu eftersom sommaren har varit så dålig... Inte för att jag bryr mig men Emmy säger att det är den värsta sommaren någonsin... Jag försöker påminna henne om en sommar för några år sedan som var ännu värre men den har hon glömt...

Idag ska jag hålla mig inne...

10 kommentarer:

Helena sa...

Vad synd, här kom plötsligt solen och det är stickande varmt...Hoppas att det varar en stund.

Hamrånge slöjdare sa...

Stackars dig! Vi har haft en jättefin sommar,längtat efter regn för det har varit så torrt här. I dag regnar det lite, men inte många droppar än.Jag tror att vi får mera sommar.

Swethaiparadise sa...

Hej hej hemskt mycket hej! SkA OCKSÅ hålla mig inne idag, förutom att vi ska handla lite kanske ;-) Fy för höstkänslan...... vart var sommaren?

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, vad ska man säga, avslutet på sommaren, hittills, har varit något abrupt, jag hade mer velat glida in i hösten eller vad det är vi har nu.....trist. Jag förstår Emmy. Och ändå är jag ju höstmänniska.
Kramar

Anonym sa...

Hej Renée!
Ja tiden går jättefort. I går kväll började det regna till tusen här hos oss. Regnet fortsätter idag också och det är 15,8 grader varmt ute. När det var soligt så var jag inte nöjd med det och nu är jag inte nöjd när det regnar. Hur är vi människor funtade egentligen? Har för mig att jag drömde i natt att det var en massa snö ute. Men jag hoppas att snön låter bli att komma så tidigt.
Ha en bra dag
Margit(maxelonia)

Otaliga projekt sa...

En runda i skogen (det där var kallt)hjälpte till med inspirationstorkan!

Pysselfarmor sa...

Ja i helgen skulle jag ju stöka hemma i Tumba i den förfallna trädgården. Har varit i norr i fem veckor och där var det varmt och gott...men här i söder har det tydligen varit väldans dåligt väder...ja det fortsätter idag det minsann. Håller med dig...kallt är det..sitter inne och "trycker"...
men vi våra tokar hade bestämt att grilla idag - tur att grillen står under tak!

En häxa på Vift sa...

antar att du inte vill höra om våra +27 grader o sol just nu då????

Sussry sa...

Vi blev så förvånade en morgon när vi skulle åka in till stan och upptäckte att termometern stod på 4 grader! Usch, hoppas det blir lite varmt senare i höst.

Rosenvante sa...

Tänkte först att vadå kallt, jag tycker det är jätteskönt nu. Men så sitter jag ju inte i rulle heller, såklart det är kallt för dig då.
Vi får väl hålla tummarna för en fin höst, för det är verkligen längesedan vi hade det. Hösten är nämligen min favvo.