söndag 7 augusti 2011

Mitt onda knä...

Drömde i natt om att jag hade så jäkla ont i knäet. Så in i nordens ont alltså! En människa kom och sa till mig att det var ju inte konstigt att jag hade ont, jag hade ju en stor knöl som var helt ill-blå på knäet. Tänkte att det var ju bra att veta och då vaknade jag...

...av att jag hade så jäkla ont i knäet!!! Då hade leden lagt sig lite fel (brukar göra så men jag har hört att det räcker att bara försöka få benet rakt så lägger sig allt tillrätta) och att försöka få benet rakt är inte det lättaste när det gör så in i vassens ont! Men, men, skam den som ger sig, det ordnade sig och efter en stunds svärande så somnade jag igen....

....och vaknade av att det regnade så in i norden... Den känslan var MYCKET skönare...

9 kommentarer:

Caja: sa...

Förstår att du föredrar regnet av de två alternativen!!

Stina sa...

Ja du regn är ju ett bättre alternativ ;-) Härliga bilder du har lagt in! Kram

Anonym sa...

"Efter knäont kommer regn" gammalt ordspråk.
Hoppas det regna hela nästa natt :-)

Anonym sa...

Isch, hoppas knäet rättar till sig och slutar göra ont!

Gafflan sa...

Ajaj! Vakna av regn verkar mycket bättre. :D

Snäckskalsdalen. sa...

Usch, ibland blir det fel ordning på armar och ben. Bra att det ordnade till sig.
Jo, det här med kantareller har stannat av lite för vi har haft det så torrt i markerna det senaste. Men nu blir det ändring på det, det spöregnar som bara den, så då kanske dom kommer igen. Det är ju så kul att leta rätt på dom!
Vi har dessutom storm, riktig storm och lågtryck och det känner jag av idag, jag kan inte riktigt vakna.....
Kramar

tankar från mitt fönster sa...

Det var värst! Du har ett knä som spår väder kanske. Hoppas att värken och regnet upphört nu.
kam

Ulrika sa...

Regn brukar inte göra så ont så det är nog att föredra. Fast jag får ont i kroppen av blåsigt väder som vi har nu, men det är ju mer en molande värk inte ihållande skriksmärta.

Skönt du fick till det.

Ha det gott.
Kram!

matte sa...

Ajajaj vad ont det lät!
Här har också regnat, hela dagen i går.. först inte en droppe på flera veckor sedan kom allt på en gång. Det vräkte ner.
Jag blir sugen på skogspromenad när jag ser alla dina skogsbilder och svamp och annat gott. Ska nog ta promenad med Wilma i skogen i dag!