tisdag 7 juni 2011

Vilken jäkla smäll!

Eller rättare sagt "Vilka jäkla smällar!". Det kom ett sådant oväder med åska och regn och låg och lurade ovanför oss i flera timmar. Så många timmar så jag hann läsa ut resterande halva av "Paganinikontraktet" av Lars Kepler som jag började på igår. Här går det undan med att läsa när jag väl kommer igång! En bra bok som ger en pänning från första till sista sidan... Sådana böcker gillar jag...

Nu har ovädret dragit förbi... Det var verkligen behövligt, både regn och luftmässigt. Det har varit kvavt länge nu och det behövs allt lite oväder som lättar upp stämningen lite. Plus att jag slipper vattna pappas potatisland nu när de är på semester...

Inget djur är iallafall rädd för åskan, det har jag sett idag. Tussan låg i fönstret medans regnet öste ner och åskan dundrade, Buddha låg på samma fläck i hallen i flera timmar utan att röra sig... Gibson har aldrig reagerat innan och nu är han ju mer än halvdöv. Skönt, det måste vara jobbigt när djuren är rädda...

Hoppas ni inte försmäktar på denna ö i värmen. Man vet ju aldrig...

4 kommentarer:

lisbeth sa...

Hjälp tänk om det kommer hit. jag kommer inte att ligga i fönstret eller i hallen. Hellre under sängen. gud så sjuk jag blir av åska. Har verkligen försökt men elaka barndomsminnen ger sig till känna
Förstår att ni behövde kylas ner. Vi har ju inte haft riktigt den värmen utan vanlig hederlig svensk sommar
Ha en fin morgondag

Shamrock sa...

Vi har inte haft nån' åska men vi har haft det väldigt kvavt här

Snäckskalsdalen. sa...

Aha, ni hade sådant väder idag, vi hade det i går och det blixtrade och dundrade på samma gång och så rullade åskan mellan berg...har jag skrivit det här förut, känns så.
Men som sagt, det blir vattnat, det är bra. Och läst!
Agneta kram

Rosenvante sa...

Undrar om det är på väg mot oss. Det har nämligen mulnat på och det har varit väldigt kvavt hela dagen, fast det var det ju igår också. Tydligen hade det åskat i stan inna vi kom dit, men det var inget vi märkte av här. Regn behövs verkligen här nu så det är välkommet. Bara det är fint på fredag på studenten så gör det inget.