torsdag 16 juni 2011

Någon som vill amputera?

Ibland vill man faktiskt bli av med en del kroppsdelar... I mitt fall så är det mina förbannade fötter som ställer till det... Eller egentligen är det min hjärna som inte fattar att mina fötter är så kassa att jag faktiskt inte KAN gå för långt, jag KAN inte bära saker och jag MÅSTE lära mig detta snart.

Igår kväll så ballade höger fot ur helt. Numera har jag högsta dos av medicinen som tar bort nervsmärtorna så vad ska man göra när det inte hjälper? Amputera? Nä, JAG MÅSTE LÄRA MIG! Använda rullstolen ALLTID när jag ska gå ut... Fast rundorna i skogen med hunden måste jag gå utan rullen. Kan inte slänga in en "flerahundrakilos"-rulle i bagaget... Suck och stön så trött jag blir på mig själv...

Idag tar vi nya tag... Eller försöker iallafall. Jag har lärt mig massor sedan jag blev sjuk men vissa saker är svåra att lära om... Kanske är det för att man vill klara sig själv så länge det går. I mitt fall är det mer bekvämt om jag gör saker själv. Slippa ringa efter hemtjänsten som ska komma och bära. Då måste jag ju vänta lite. Ingen har väl dött av att vänta lite? Suck och stön igen...

Nä nu jäklar tar vi nya tag. Försöka alltså...

8 kommentarer:

Cecilia sa...

Det är som med tulipanaros, lätt att säga men att göra...?

Hårt att inte kunna göra "vanliga" saker utan att få ont, hårt att ha kunnat men inte längre kunna.
På sätt och vis har du väl inget annat val än att ta nya tag...fast folk väljer ju lite olika där trots allt. Du imponerar på mig!

Baronessan sa...

Jag förstår din frustration. Att vilja men inte kunna. Det ÄR ju alltid bekvämast att göra saker själv. Jag är inte begränsad som du man jag blir irriterad så fort jag måste be om hjälp.
Pep-kram till dig!

Anonym sa...

Hoppas att du lyckas med de nya tagen!

Kram!

Madeleineslife sa...

Vet hur svårt det kan vara. Gör samma misstag hela tiden själv. Ska bara...

Vet att jag inte ska, men gört ändå. Det är mucket vi ska lära & acceptera. Vissa gånger vill man bara klara sig själv också..
Hoppas du inte är liggande idag!
Styrkekramar

Anonym sa...

Tänk att det ska vara så svårt att be om hjälp när det egentligen är en styrka.

Lisbeth sa...

Det kanske stämmer det som sägs att man inte kan lära gamla hundar sitta. Så många gånger expertisen sagt att jag måste lära om och skaffa nya vanor.
Men om jag inte vill då?
Riktig tjurmomma är vad jag är.
Kram

Pia sa...

Ja att det ska vara så svårt att lära sig att man inte kan göra allt man vill. Jag har jättesvårt fortfarande men försöker iaf att köra varanndagsprincipen. Efter en aktivitet så följer en dags vila för att jag ska kunna återhämta mig. Jag blir så bitter ibland... men samtidigt har eds:en gett mig en massa nya vänner. som dig tex!! :-) Kram kram

Pia sa...

Inte roligt alls! Det är klart man blir arg, frustrerad mm! Det, att man ständigt måste veta av sina kroppsdelar, är ju påfrestande redan det!!!!

Såå vackra naturbilder du tagit!!!!

Du är en så tuff tjej, vet du?!!!

En bamsekram till dig!