fredag 10 juni 2011

Jösses vilket väder...

Jag har varit ofrivilligt frånvarande från bloggen. Ett åskoväder drog in över samhället igår och vägrade sluta. Det åskade hela dagen och hela natten, regnet öser ner och det ser inte ut som om det har tänkt sluta än på länge...

Regnet ställer till med en massa dumma saker... Samhället några kilometer härifrån, Solberga, har drabbats av en översvämning mitt i samhället. Tyvärr går vägen till Nässjö precis därigenom så någon akupunktur blir det inte för mig idag. Vägen är avstängd... Bäcken som går precis brevid vårat hus känns som en tickande bomb, när ska den svämma över och göra så brandkåren får komma hit och pumpa?

Ja ja... Det är inget man kan göra utan att sitta och titta på eländet... Vädrets makter kan man ju inte styra över...

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Och här är det kallt och grått, grått, grått, emellanåt regnar det men än inte så farligt mycket, men det ÄR grått, grått, grått......krmar

bakom berget sa...

Å fy för Sören!! Det där vädret vill jag inte ha hit. Jag hatar åska. Den ställer ju till med så mycket elände.När det åskar önskar jag alltid att jag bodde i stan och inte ute på landet som jag gör.
Hoppas du snart får lite finväder igen. Ha en fin fredagskväll!
Kram Åsa.

tankar från mitt fönster sa...

Jag tar tacksamt emot litet oväder, här var det 30 gr. Var ut och handlade och kom hem sjöblöt.
en skur skulle sitta fint!
trevlig helg!
kram

ime sa...

Så trist. Hoppas solen snart lyser på dej.
Kram

Stina sa...

Vi hade också ett åskoväder men bara på natten, men jäklar var det åska och regna.