tisdag 14 juni 2011

Jag har fått en award!

Jag har fått en award från SKATTKISTA! Tackar, tackar får man säga! Dock satt jag här och skrev en massa saker om mig själv och så sabbades allt för att blogger fick ett av sina "hjärnsläpp" igen... Suck...

Jag har fått flera awards som jag inte har visat, dessa har jag liksom glömt bort och jag ber om ursäkt för detta. Nu ska jag iallafall skriva lite saker om mig själv:

  1. Jag föddes med höfterna ur led. Låg i skena i 3 månader.
  2. När jag var 4 så började jag att skela på höger öga. Efter lapp för ögat och massor med ögondroppar fick jag operera ögat vid 7 års ålder.
  3. Denna operation var mycket traumatisk för mig, jag vaknade bland annat på operationsbordet precis innan de skulle söva mig (hade fått lugnande innan så meningen var att jag skulle vara dåsig och inte minnas något). De försökte sätta masken för mitt ansikte och jag hade världens panik, tre människor tvångshöll mig och jag skrek som en vilde för att komma loss...
  4. Började få panikångest när jag var 6 år. Då visste jag inte var detta var för något, jag visste dock att jag inte var som andra och försökte dölja detta för alla.
  5. På grund av min ångest blev jag så duktig på att spela teater.
  6. Först när jag var runt 30 sökte jag hjälp för detta och är idag frisk på grund av medicinering och KBT.
  7. Lever tack vare mitt barn och mina djur.
  8. Älskar att vara i skogen och är så ledsen över att inte längre kunna gå upp på ett berg och fika...
  9. En av mina lyckligaste stunder i livet var när jag fick min diagnos. Tack vare detta blev pusslet om mitt liv löst...
  10. Varenda kväll talar jag med de "där uppe" och tackar för denna dagen.
Så nu vet ni lite mer om mig. Nu ska jag vila mina stackars fötter en aning. De sprängvärker och det betyder att de är överansträngda... Bara att bita i det sura äpplet och använda rullen mera...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänker på Dig Renée.
Kram
Margit(maxelonia)

skapa och inreda sa...

Många varma kramar till dig från mig.
Annika

messan sa...

Grattis till dig! Den är du verkligen värd tycker jag!

Hoppas du har det bra annars!
Kram messan

Cecilia sa...

Grattis till awarden och att du fått ordning på ett liv som bjöd ganska tuffa tag tidigt!

Snäckskalsdalen. sa...

Det var intressant läsning och ditt liv har inte gått som på räls, verkligen inte! Skönt att du ändå är vän med ditt liv och allt annat och så tålmodig som du är!
Kramar

Baronessan sa...

Fy vad jobbigt! Jag som har suttit och tyckt synd om mig idag och faktiskt inte för någon direkt stor anledning. I alla fall inte när man jämför med dig. Stor kram!

Lisbeth sa...

Tänk vad otroligt bra det är med den här typen av listor. Man lär känna personerna på ett annat sätt.
Jag beundrar din öppenhet och ditt sätt att se på situationen.
Helt fantastiskt och en stor kram

Anonym sa...

Vad härligt att du känner dig lite starkare!! Grattis till awarden.

Anna D sa...

Award, vad kul! Det har jag aldrig fått. :)
Det är inte kul när man gör saker som man får sota för, som man nog egentligen skulle kunnat undvika, men jag brukar ha kul när jag gör det iaf!! :-D

Hoppas dina värkande fötter känns bättre imorgon.
Ha en fin onsdag!!

Kram!