tisdag 5 april 2011

Jag borstar och borstar...

Lilla Tufsan har en päls som inte har sett en riktig borste på många dagar. Därför har jag rätt mycket arbete med detta. "Superkardan" är verkligen super men man har katthår precis ÖVERALLT! Undra varför de oftast söker sig till ens näsborrar? Det kommer sluta med att jag snyter ut stora hårbollar tror jag!

En i hemtjänsten har haft katter i många år. Hon har även haft många kullar med kattungar och då oxå många pilska hon och hankatter! Hon sa till mig att man kunde ge fler p-piller för att stoppa honkattens betéende. Själv var jag till en början skeptisk men efter att ha läst detta på bipacksedeln så fick Tufsan ett piller till. Nu jäklar borde hon fräsa ifrån när hennes älskare kommer!!!

De i hemtjänsten är verkligen ena riktiga supermänniskor. Inte nog med att de städar och diskar de ger en råd angående katter plus att Marianne lärde mig att virka stolpar idag! Eller var det en halvstolpe? Skit samma, duktiga är de iallafall! Mitt virkande ska ni få se sedan när jag har kommit en bit!

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Symässa....*suck*

Helena sa...

Såg reklam för en borste som sög upp? 90 % av dom lösa håren. Jag har själv jobbat i hemtjänsten en gång i tiden, och dom gör ett bra arbete. Hoppas att Tufsans hormoner lugnar ner sig.

bakom berget sa...

Vilken service! Va bra att du får lära dig virka oxå. Det låter som om det börjar bli rätt bråttom på kastreringfronten...;o)
Ha en bra kväll! Kram Åsa.

Marie-Louise sa...

Helt underbart när Hemtjänsten fungerar så bra :) jag blir glad av att läsa det. Kram

Monica sa...

*fniss* tänk att hemtjänsten även kan ge goda råd ang. pilska katter....hi,hi,hi.
Må väl och var rädd om Dig.