torsdag 31 mars 2011

Vad duktig jag är!

Ibland är jag riktigt stolt över mig själv. Stolt över att jag faktiskt kan komma fram till en lösning genom att lirka och inte tappa tålamodet. En ny medlem i familjen kräver ju att man får använda huvudet lite.

Lilla Tufsan hade både långa klor och tovor i pälsen. Pälsen är ju en sak, krävs ju borstning flera gånger, det går inte att få bort allt med en gång precis! Klorna var ju en annan sak... Hur skulle jag göra utan att bli slarvsylta? Märkte att kissen inte gillade att bli fasthållen, då for hon åt alla håll! Så jag tog och gjorde det medans hon låg helt stilla på rygg i sängen! Vi blev nog lika snopna bägge två att det gick så bra.

Snart är hon ju vacker som en prinsessa! Buddha är ju prinsen så de borde ju passa ihop ju. Buddha sjunger serenader för Tufsan och tror att han är den snyggaste mannen i världen. Jag tror att Tufsan tycker att han är en pojkspoling för hitintills har hon vänligt men bestämt jagat bort honom! Det är nog tur för Tufsan att Buddha är en ragdoll, han blir trött efter ett tag och måste vila, hahaha!

9 kommentarer:

Shamrock sa...

Vilken sötis

Osloskånskan sa...

:-DDD

Anonym sa...

Hon är urtjusig lilla dam, passar fint med er stilige herre!

kram/caja

Ulrika sa...

Buddha är säkert snyggast i er värld. Vår Homer är vår prins. Fast hos oss så är det Hjördis som är en pest för honom.

De har så enkla problem katterna.

Jag vill bli katt i nästa liv. Åtminstone om jag får vara det hos en sån som dig och mig. Hos en kattvän.

Fru Gårman sa...

Du vann också! :)

Helena sa...

Det påminner mig om när mina 2 pojkar var små. Då klippte jag naglar och hår när dom sov.
Den klätterställningen du har måste ju vara rena drömmen för katterna. Men vad tycker gibson om att bo med 2 katter nu?
Ha en fin helg!

ime sa...

haha.... va bra att det gick så bra att klippa klor och att ni blev snopna båda två.... jag och min dotter hjälps åt när det ska klippas klor, jag håller och hon klipper, men hon får låta bli att titta på katten hon klipper för dom ser så otroligt ynkliga och roliga ut så hon kan inte låta bli att skratta...

Reidun sa...

Bra jobbat!

Madeleineslife sa...

Kul att Buddha fått en lek kompis!!! :D det tar någon vecka sen är dom kompisar... Tror inte det ska vara några problem! :)
Riktigt söt är hon oxå ;)
Hon var rädd för hunden hon bodde med tidigare, men gissar att det inte lät henne vara eftersom du har hund oxå?... men som inte bryr sig om katterna...

Kan vara en bra idé att ta Buddha nu först, så han slipper få så mycket hormoner..

Kramis & säger välkommen till den nya familjemedlemmen!