tisdag 8 mars 2011

Nu ska det rehabiliteras!

Eller? Jag är ju sjukpensionär, ska det läggas en massa resurser på en som redan är "utdömd"? Kan tänka mig att en del tycker så men detta är ingen rehabilitering egentligen. Det finns inga mirakel i mitt fall, inget kommer att göra så jag kan börja jobba igen, jag vet det.  Men kanske kunde detta göra min vardag en nyans ljusare?

På fredag redan ska jag träffa en arbetsterapeut. Har ingen aning om vad hon ska göra men det ska bli spännande! Måndagen efter är det träff med en sjukgymnast (manlig till råga på allt, hihi). Lite massage kanske inte skulle skada? Akupunktur? Jag är öppen för det mesta men det finns ett litet smolk i bägaren:
jag kommer att må så dåligt av detta...

Så här är det; min kropp är så förstörd, varenda muskel har knutor på sig. Bara runt och i mitt högra öra har jag 6 stycken så kallade "värkeknölar". Det blir sådana knölar när man har haft kramp i en muskel i typ 10 år utan att den har fått vila... Dessa knölar gör så in i #¤#&/¤%& ont så trycker jag själv på en sådan knöl så kan jag börja gråta av smärta... Så varför har jag knutor i öronen då?
JAG TUGGAR!

Har redan bitit sönder en bettskena i hårdplast, har numera en som oxå snart är sönder trots att det gjordes en extra tjock skena till mig... Suck och stön...

Nu hoppas jag ju då att akupunktur ska göra så det rinner lite blod i de gamla knöliga musklerna. Hur som helst så skiter jag egentligen i vad som händer, kroppen är så jäkla dålig nu så det kvittar vad de gör med mig. Det kan väl inte bli sämre iallafall?

11 kommentarer:

bakom berget sa...

Va spännande! Jag hoppas i alla fall att det ska ha en possitiv inverkan på dig och inte göra så att det blir värre ont.
Jag hoppas att du får en bra Kvinno/semmeldag idag! Kram Åsa.

Unknown sa...

svar:de va inte direkt mysigt nej:d

Ulrika sa...

Jag tycker du verkar så stark som orkar trots alla problem du har. Det är starkt faktiskt.

Jag har bara provat akupunktur en gång, eller en omgång heter det väl. Jag tyckte det funkade ganska bra, blev mjukare i länden och fick mindre ont. Tyvärr så var det vinter och halkigt och en vecka senare var jag liggande igen.
Men jag tror det hade varit bra om jag kunnat hålla igång efteråt.

Lycka till!

henny sa...

även om man är kroniskt sjuk och pensionerad ska man ju ha rätt till hjälp...sen kanske det snarare är enhabilitering än en rehabilitering...men det är ju petitesser!!
Hoppas det koomer ut något gott av det!
Angående knölarna så låter det som triggerpunkter, var på en föreläsning om det i helgen...läkaen sa att man vet när man kommit på rätt ställe eftersompatienten slutar andas då...och de3t kan jag hålla med om...det gör ont...men på ett bra sätt!lycka till! hoppas fysen är en riktigt pudding :)

Helena sa...

Ha en fin rehabilitering, eller lycka till låter kanske bättre. Vi har STORM!

ime sa...

Åh stackars dej, att behöva ha det så här. Hoppas du kan hitta något som hjälper. Själv har jag legat i nytt yrselanfall i natt, ska få besked från läkare om två veckor, sen hoppas jag kunna få nån typ av medicin eller nåt som kan hjälpa. Men det är ju små problem jämfört med hur du har det.
Kram

Caja: sa...

Jag önskar att du kunde få lite taktil beröring...det är en lisa för själen och kroppen!

Kramar om försiktigt/caja

Anonym sa...

Jag hoppas att rehabiliteringen hjälper dig på något sätt. Lycka till med akupunktur. Själv fick jag mycket hjälp med akupunktur mot migrän, men inte så mycket mot fibromyalgi. Taktil beröring är fantastisk massage för just sådana som mig alltså för fibromyalgi drabbade. Arbetsterapeuten är mycket bra! Där kan man få många bra tips till vardagen. En rehabiliteringsinsats borde alla med kroniska besvär ha tillgång till tycker jag. Hoppas du kommer att bli nöjd:) Önskar dig en skön kväll. Kram

Tantaluran sa...

Usch så jobbigt för dig. Och jag som klagat för att jag fått ligga i soffan några veckor med bruten fot. Skäms nu.

Janeth sa...

Här är en till som avverkar bettskenor som andra byter skor. Numera har jag ingen och gissa hur mina kindmuskler ser ut? Som om jag går på anabola och enbart kindmusklerna blir stora. Det är det enda stället jag är tjurstark på.
Hoppas att det är en snygg sjukgymnast du får. Det ska vara nåt behagligt om man ska utsättas för behandling.
Kram Janeth

Pinglan sa...

Hoppas du får gå regelbundet om det funkar för dig! Kram kram