fredag 18 mars 2011

GAAAAAH!

Kunde ni höra mig skrika imorse när jag drog upp persiennen i mitt sovrum? Jag som inte skulle ropa "HEJ" fick ropa som fasen! Pappa hade mätt imorse (typ kl sex) och då hade det kommit 24 cm... Det vräker ju ner fortfarande så snart kanske man inte kan se ut, vem vet?

Skulle ju då ta en liten runda med hunden imorse... Gick 3 steg sen fick jag stanna både på grund av att jag blev andfådd och att jag fick ont... Jag gick den minsta runda ni kan tänka er och den tog 20 minuter! Grannarna fastnade med sin bil och fick skotta och greja för att komma loss. En annan tjej som jobbar på frisersalongen här står just nu och skottar i korsningen då hennes bil oxå har fastnat! KAOS!

Det kanske inte ser så farligt ut men med tanke på att man igår kunde se gräs på marken så är det så enormt tragiskt...

Gibson var iallafall glad men han var nog oxå den enda...

10 kommentarer:

Helena sa...

Hörde mig själv skrika inni i mig. Gick hundpromenad kl. 08.00 fint väder. Dammsuger och tittar ut. SNÔ här också. Orkar inte bry mig längre. Det kommer att bli en precis lagom varm sommar i år, har jag bestämt. Det tänker jag på.

bakom berget sa...

Usch! Vore det inte för hundskrällena, stannade man inne och drog nåt gammalt över sig en sån här dag. Fast än så länge har inte ovädret kommit hit upp. Men det är på gång. Skit oxå!
Men ha en bra helg! Det ska bli finväder i helgen.
Kram Åsa.

Fru Gårman sa...

Detta är faktiskt äkta tragik. Hoppas att vi slipper, men det ser inte lovande ut...

Cecilia sa...

Åh, nej! Ni fick ju massor!!!!

Lisa lagom sa...

Oj vilken snö ni har fått! Vi ska tydligen också få snö, men inget än i alla fall. Jag förstår din vånda när det gäller hundpromenader. Att vilja rasta hunden men inte kunna. Jag orkar helt enkelt inte ta ut Ozzy på nån längre runda med denna feber och hosta. Hinner bara ut på bron innan den första hostattacken sätter in. Vår granne har en Tollare och idag tog han med Ozzy ut på en långtur. Detkänns bra. Han är en riktig hundmänniska. Ozzy uppför sig exemplariskt med honom! Det finns kanske hopp då! Ha det bra. Kram

Bitte sa...

Tack för din fina hälsning hos mig! :-) Tack också för att du vill vara med i min utlottning, jag har lagt dina lotter i "lotterilådan" :-).

Jag är också så förtjust i gamla skolplanscher, jag hoppas att dem som är på gång är riktigt fina (har inte sett alla än).

Ni verkar då verkligen ha drabbats av snöovädret, vi har nog haft tur ändå för här har det redan lagt sig och det kom inte så mycket. Jag håller tummarna för att ni slipper mer snö i helgen!

Ha en riktigt fin helg!

Många kramar
Bitte

Anonym sa...

Jasså var det Du som väckte upp mig. Ja men då vet jag. Undrade vem det var.
Nu snöar det här i Uppsala också. Är så trött på snö så jag skriker jag också. Min man är ut på landet och kör min gamla Svärfar till tandläkaren. Hoppas att han inte halkar av vägen med bilen. Men det ska väl gå bra. Jag önskar att det inte ska komma så mycket snö.
Kommer ihåg förra året vid den här tiden hur det snöade. Vi hade Bandyfinal här i Uppsala. Det kom så mycket snö så de höll på att få ställa in Bandyn. Men de lyckades genomföra den ändå.
Kramis
Margit(maxelonia)

Sussry sa...

Usch för all snö. Hoppas verkligen att det snart syns gräsmattor igen.

Caja: sa...

Visst är det tragiskt...ush och tvi...väck med eländet och ge oss våååååår NUUU, NU, NUUUUUUU!

Tills dess: en kram att hålla värmen med/caja

Kicki & Jörgen sa...

USCH! Vi fick också massor, säkert minst 15cm... BLÄ! Kram