fredag 25 mars 2011

En galen buskatt!

Buddha och jag gick ner till Anette idag. Vi satt i köket och pratade medans Buddha gick runt lite. Buddha började jama rätt mycket. Vi fattade ingenting... Till slut gick vi och kollade vad fasen katten höll på med.

Då ville han att vi skulle busa med honom i Anettes säng... Där låg han med öronen bakåt och såg ut som världens farligaste tiger! Jag fick smyga på honom och spela lite farlig jag oxå, detta är Buddhas favoritlek och jag tror att han var överlycklig för att vi ÄNTLIGEN fattade vad han menade!

Lille buse, du är allt en sötnos!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara vän... nu får jag skriva fort innan datorn dör...igen!! (Fläkten går på högvarv, och jag gissar att den sjunger på sista versen!)

Men jag vill bara säga... tack, du underbara underbara människa och vän!! Jag kom hem sent ikväll, har varit ute med min vän M, varit på RK och jobbat några timmar, och sen suttit i världens längsta tuffa möte... och så kommer jag hem och finner detta goda från dig!
Jag höll på att börja gråta.. värme och förundran över dig, och din omtanke om oss. Tack snälla snälla goa du...

Nu skriver jag INTE om din fina gåva på min blogg... trots att jag så gärna skulle vilja. Men jag har mina skäl... och om jag hade din mailadress så kunde jag berätta lite mer. Har du någon sådan?

Nej, nu dör den här datorn snar... men vi hörs mer min ängel. För du förgyllde verkligen så våran kväll ikväll... och det är ju sådant änglar gör!

Varm varm, och tacksam kram.. Elisabeth

Reidun sa...

Underbart!
Du har nog hittat rätt katt!
Så ska "det låta". Ju längre du har honom desto mer kommer ni att läsa av varandra och "prata"-
Vår lilla Birma fyller 13 i juni och vi "pratar" hela tiden och jag läser henne som en öppen bok.
Kul! Grattis till en underbar katt och kram från
Reidun

ime sa...

Åh vilken mysig liten katt du har!
Kram

tankar från mitt fönster sa...

Det är så kul med en lagom busig katt!
Trevlig helg!
Kram

Anonym sa...

Vilken oerhört söt och framförallt klok liten kisse Du har.
Kram på Dig och ha en bra dag.
Margit(maxelonia)

bokhyllan sa...

Åh, så mysigt! Du har en fin (och rolig) katt. =)