fredag 25 mars 2011

Dagens väder!

Jag var ju och köpte blommor igår, blommor jag ska ha ute. Kanske låter lite märkligt med uteblommor men här kommer bilder:

All den snö som föll, säkert 30 cm, är faktiskt borta!

På mitt bord ute på loftgången (under tak alltså) har jag satt två söta primula i en kruka.

Till mina tre väggamplar köpte jag mini-påskliljor. Blommorna är köpta på "Cinnas blommor" i Nässjö. Där fick man köpa 5 st för 100 kr och  det var precis perfekt! Kände att jag behövde se lite vårigt utanför min dörr nu när jag stiger ut. Snart kan jag ju sitta och fika ute när solen skiner och då är det ju kul med lite färg omkring sig (istället för torkad ljung i krukor....).

Idag ska jag våldgästa Anette. Ska ta med mig kissen ner men först ska han få rasta av sig ute! Gibson och jag har redan varit ute och gått (jag i rulle alltså) en lite längre runda. Gibson var lite sådär halvdålig i början på veckan men nu är han pigg igen. Med tanke på hans ålder så är det ju inte konstigt om han inte är på hugget alla dagar. Ändå så går han ju fortare än vad jag gör! Räknar man om Gibsons ålder i hundår så är han ju runt 90 och är jag så pigg när jag är så gammal så är det inte dåligt!

Hoppas ni oxå har sol idag, KRAM!

6 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Härligt med lite färgglada blommor :)
Önskar dig en trevlig helg.
Annika

Janeth sa...

Härligt att få fixa lite färgglada vårblommor. Så långt har jag inte kommit ens. Alla grejerna står nere i källaren innanför en massa annan bråte!
Men ska väl försöka göra ett ryck till veckan med lite allt möjligt! Om jag orkar vill säga. Nu handarbetar jag mest!
Ha en mysig fredag!
Kram Janeth

tankar från mitt fönster sa...

Så söta primulor! Visst är det roligt att göra vårfint i sitt hem. Fast jag har bara städat balkongen idag. Jag köper inte några blommor förrän till påsk, penséer och påskliljor. Jag såg knoppiga blåsippor på min lilla stavgångspromenad idag. Fick ont i foten efteråt, men jag ska gå tillbaks och fota dem om någon dag.
Ha en skön fredag kväll!
kram

Lisa lagom sa...

Att sätta ut några blommor känns långt bort.... Vi har fortf en massa snö kvar. Om två månader kanske! Men vägen är bar, ett säkert vårtecken. Jag längtar efter min cykel! Är ju ingen bilmänniska, tar hellre sparken eller cykeln. Den här årstiden mittimellan är jobbig

Ulrika sa...

Visst känner man sig lite piggare med lite vårblommor. Vi har en bra bit kvar tills dess, tills vidare får jag njuta av er bloggares blommor. I väntan på mina egna.

SKulle vilja ha en fin trädgård men det är för mycket jobb när man inte är frisk. Men fint är det.

Ha en skön helg! ♥

Madlar sa...

Har oxå satt ut minipåskliljor på farstukvisten. Kan inte bara låta bli att hälsa våren välkommen.