onsdag 16 februari 2011

Nä nu jäklar får det vara bra!

Jag säger detta direkt till väderguden: "Du får gärna göra det kallt, du får gärna skicka ner lite snö men snälla LÅT DET INTE BLÅSA! Denna dagen höll mina fingrar på att fullständigt falla av mina händer! Att sitta och hålla i en joystick är så jäkligt kallt, speciellt om det blåser!

Någon som har tips på bra vantar?

Jag har termovantar under, dock är de utan "toppar", alltså torgvantar, så fingertopparna tar hur mýcket stryk som helst. Kan man lära hunden gå på kattens låda så jag slapp gå ut?

5 kommentarer:

Helena sa...

Lovikkavantar, säger inte mera. Har fått, eller kjøpt, hund idag. En chihuahua, pojke, 2 år, enormt kelig, tycker inte om att sätta tassarna i snön. Men måste ju kissa, och nr 2, så stackarn var ute 5 minuter i snöstormen.

Rosenvante sa...

Vilken tur du inte är gotlänning. Här blåser det nästan alltid nämligen.
Men jag gillar inte blåsten heller. Hm, borde kanske flytta härifrån då,,,,

Anonym sa...

ja ni hoppas de hör er bön om blåst upphör! för nu ber jag om att vintern ska ta slut, låt våren komma med sol och värme snart.
Mina leder mår inte bra i den här kalla vinterkylan. Förrästen så har jag lessnat på snön också. önskar re en solig fortsättning på veckan från Kristina

Tantaluran sa...

Äre kallt så äre......

Monica sa...

Jag tänkte skriva Lovikkavantar( ser att ngn annan tipsat om de också) men varför har du bara torgvantar på dig?....har det med din värk att göra? Du kan inte gå runt och frysa om händerna.....Var rädd om dig!
Kram